Warszawa, 14.01.2020 (ISBnews) - Bank Millennium "fundamentalnie" nie zgadza się z wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), który utrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczącą kary wysokości ponad 20 mln zł za wprowadzanie konsumentów w błąd, wynika ze stanowiska banku.
"Fundamentalnie nie zgadzamy się z wydanym wyrokiem. Nie można mówić o naruszeniu zbiorowego interesu konsumentów w szczególności zważywszy, iż sprawa dotyczy informacji przesłanych do 78 klientów w latach 2015-2016, w tym reprezentowanych przez profesjonalnych pełnomocników. Ponadto warto podkreślić, że Urząd stwierdził zaniechanie tej praktyki w dniu 7 lutego 2016, czyli cztery lata temu" - napisała rzeczniczka prasowa banku Iwona Jarzębska.
Dodała, iż w ocenie banku także wysokość kary jest niewspółmierna do zarzucanego przewinienia.
"Wyrok nie jest ostateczny. Bank Millennium w ustawowym terminie wniesie apelację od wyroku " - napisała także Jarzębska.
SOKiK utrzymał decyzję UOKiK dotyczącą kary dla Banku Millennium wysokości ponad 20 mln zł. Sprawa dotyczy 2 klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o CHF. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium na reklamacje klientów wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw
W styczniu 2018 r. UOKiK nałożył na Bank Millennium karę w wysokości 20 748 675 zł za przekazywanie klientom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych.
Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii.
(ISBnews)