W chwili obecnej Adidas kontroluje 15 proc. wartego 4,3 mld funtów rynku odzieży i obuwia sportowego w Wielkiej Brytanii. Największy rywal firmy, Nike, odpowiada za 18-19 proc. dostaw w Zjednoczonym Królestwie. Jak zapowiada Gil Steyaert, szef Adidasa w Wielkiej Brytanii, sytuacja ma się zmienić dzięki przyszłorocznej Olimpiadzie.
Steyaert przyznaje, że Adidas lepiej radzi sobie na północy Anglii i w Szkocji niż w południowej części kraju. „ Firma Nike zawsze miała większe znaczenie w Londynie”.
Podczas Olimpiady w 2012 roku Adidas dostarczy ubrania z logo turnieju oraz ubierze reprezentantów Wielkiej Brytanii. Odzież firmy będą nosić także wolontariusze i obsługa techniczna. Adidas poszerzy również kanały dystrybucji w kraju, wprowadzając swoje produkty (bez oficjalnego loga) m.in. do supermarketów, sklepów na lotniskach i stacjach kolejowych.
Dzięki oficjalnemu sponsoringowi na Igrzyskach Olimpijskich w Londynie firma ma nadzieję dodać 100 mln funtów do swoich rocznych przychodów. Głównym celem Adidasa jest prześcignięcie Nike na rynku brytyjskim do 2015 roku. Niemiecka spółka już w tej chwili dominuje m.in. we Francji, Rosji i Niemczech.
Adidas jest związany z Igrzyskami od czasu Letniej Olimpiady w Amsterdamie w 1928 r. Spółka była oficjalnym sponsorem ubrań olimpijczyków podczas turnieju w Atenach w 2004 r. i w Pekinie w 2008 r. „Chcemy wykorzystać Olimpiadę, by pokazać światu, że jesteśmy olimpijską marką”- mówi Herbert Hainer, prezes grupy Adidas.