"Celem spółki na bieżący rok jest oferta publiczna akcji i przeniesienie notowań na rynek regulowany GPW w Warszawie. Prospekt jest już w komisji. Mamy nadzieję na debiut spółki w II-III kw. bieżącego roku" - powiedział ISBnews Jurczak.

Prezes dodał, że w kolejnych trzech latach spółka planuje dalej zwiększać sieć sprzedaży i rozwinąć dostępny asortyment produktów w segmentach o wysokiej dynamice wzrostu oraz wysokich marżach.

Jurczak jest także bardzo zadowolony z wyników za ostatni rok. Przypomniał, że według wstępnych szacunków, w roku obrotowym 2013/2014 spółka wypracowała rekordowo wysokie przychody ze sprzedaży na poziomie 208,9 mln zł, tj. o 8,2% wyższe r/r. Natomiast EBITDA spółki ukształtowała się na poziomie 9,7 mln zł, tj. o 53% wyższym niż rok wcześniej. W efekcie zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie do rekordowego poziomu 6,3 mln zł, a wynik netto za okres 2013/2014 zamknął się kwotą 4,1 mln zł, czyli poprawił się o 646% r/r wobec 0,55 mln zł zysku osiągniętego w 2012/2013.

"Wstępne szacunki wyników za 2013/2014 rok potwierdzają prognozę finansową zarządu i dają podstawy do optymizmu w realizacji dalszych planów strategicznych spółki. Chcemy wykorzystać naszą mocną pozycję w branży i dalej rozwijać dynamicznie sieć sprzedaży oraz ofertę produktową tak, aby w perspektywie najbliższych lat osiągnąć dominującą pozycję na rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce" - podsumował Jurczak.

Reklama

Grodno S.A. jest jednym z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na dystrybucji materiałów elektrotechnicznych poprzez sieć 36 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju.