Grupa planuje także podwojenie sprzedaży samochodów i wprowadzenie na giełdę segmentu motoryzacyjnego, co pozwoli sfinansować 60-mln program inwestycyjny. "Segmenty deweloperski, motoryzacyjny oraz myjni nie dają nam wymiernych synergii. Dlatego będziemy chcieli z grupy kapitałowej wydzielić segment motoryzacyjny - M Automotive Holding. Natomiast myjnie zostaną wydzielone poza grupę i w ciągu 12-24 miesięcy sprzedane" - powiedział wiceprezes ds. finansowych Paweł Szymański na konferencji prasowej.

W ocenie spółki, filarem rozwoju segmentu motoryzacyjnego będzie kontynuacja i zacieśnienie współpracy z JLR Europe ze statusem generalnego importera Jaguar Land Rover. "Celem jest sprzedaż w 2016 r. ponad 2 tys. samochodów dzięki zwiększeniu liczby modeli oraz rozbudowy sieci dealerskiej z 10 obecnie do 19 w 2020 r., a także sieci serwisowej i IT. Planowane wydatki na ten cel w latach 2014-2018 wyniosą ok. 60 mln zł, a znaczącą część tych środków będziemy chcieli pozyskać z IPO, które planujemy w ciągu 12 miesięcy" - wskazał Szymański.

Podkreślił, że równie ambitne cele zostały postawione przed segmentem deweloperskim. Grupa chce umocnić pozycję jednego z trzech największych podmiotów na rynku warszawskim. Jednym z założeń jest zakup gruntów przede wszystkim z uregulowanym statusem prawnym, by w ciągu 12 miesięcy od zakupu móc rozpocząć sprzedaż mieszkań. "Chcemy mieć w ciągłej sprzedaży 1000-1500 mieszkań, a sprzedawać 800 mieszkań rocznie od 2016 r. przy ponad 20-proc. marży brutto na sprzedaży. Marvipol skoncentruje się na segmentach standard i premium" - zaznaczył wiceprezes.

>>> Czytaj też: Marvipol: Przetarg na Warszawę Gdańską powinien być powtórzony

Szymański dodał, że inwestycje będą prowadzone przez spółki celowe, a możliwe będzie współfinansowanie poszczególnych projektów przez inwestorów finansowych. Celem jest utrzymywanie bezpiecznego poziomu zadłużenia netto na poziomie 0,8-1,0x w stosunku do kapitału własnego oraz maksymalnie 2x EBITDA. "Jeśli wyniki bieżącej sprzedaży oraz poziom zadłużenia będą zgodne z założeniami zapisanymi w strategii, możliwa jest pozytywna rekomendacja ws. dywidendy" - podsumował Szymanski.

Reklama

Grupa Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów. Jest również generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek samochodów Land Rover, Jaguar i Aston Martin. Model biznesowy Grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r.

>>> Czytaj też: Marvipol: Zysk netto wzrósł do 19,68 mln zł w I kw. 2014 r.