Przychody z usług głosowych spadły w tym czasie o 11,1 proc. w relacji rocznej do 1.603 mln zł, zaś przychody z usług przesyłu danych, wiadomości, treści oraz M2M wzrosły o 6,8 proc. r/r i wyniosły 936 mln zł, podano w raporcie.

Sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej także przyniosła wzrost przychodów - o 9,6 proc. r/r do 153 mln zł.

Liczba klientów komórkowych wzrosła o 3,4 proc. r/r i wyniosła 15,46 mln na koniec czerwca 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 418 tys. użytkowników z 125 tys. rok wcześniej.

"Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na wysokim poziomie 3,4% rok-do-roku. W 2 kw. Orange Polska pozyskała netto 99 tys. klientów abonamentowych, co przełożyło się na wzrost liczby klientów w tym segmencie o 7% rok-do-roku. Kwartalny przyrost liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu (+86 tys.) był najwyższy w historii" - czytamy w komentarzu do wyników.

Liczba klientów post-paid wzrosła o 7,0 proc. r/r do 7,46 mln, a usług pre-paid zwiększyła się o 0,3 proc. r/r do 8,00 mln.

Reklama

"Utrzymująca się presja cenowa (głównie na rynku biznesowym) oraz rosnąca popularność ofert bez telefonu (SIMO) przyczyniły się do spadku ARPU o 9% rok-do-roku (przy czym względem 1 kw. wskaźnik ten był stabilny)" - czytamy dalej.

Zagregowane ARPU z usług telefonii komórkowej (poza Grupę) wyniosło 32,0 zł wobec 35,5 zł rok wcześniej.

Spółka zwraca też uwagę, że udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4 (sieć Play).

"Zanotowano spadek z 81% do 79%, porównując stan na koniec czerwca 2014 r. z analogicznym okresem 2013 r. Udział Orange Polska w rynku telefonii komórkowej wyniósł na koniec czerwca 2014 r. 27,3% pod względem liczby kart SIM" - napisano w raporcie.

>>> Czytaj też: Zysk netto Orange Polska wzrósł do 94 mln zł w II kw. 2014 r.