CDRL - właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo - zamierza wprowadzić swoje akcje na rynek główny GPW jeszcze w tym roku, poinformowali przedstawiciele spółki. CDRL przeprowadzi ofertę publiczną, a pozyskane środki przeznaczy m.in. na rozwój sieci sprzedaży.

"CDRL dynamicznie zwiększa sieć swoich sklepów a także wyniki finansowe. Dzięki ofercie publicznej pozyskamy środki na dalszy rozwój, ale wejście na giełdę to dla nas także naturalny etap w budowie grupy, której celem jest umocnienie pozycji regionalnego lidera na szybko rosnącym rynku odzieży dla dzieci" - powiedział prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.

Spółka jest obecna od grudnia 2011 roku na rynku Catalyst, gdzie do września br. będą jeszcze notowane jej obligacje.

"Spółka ma zdrowe podstawy i ciekawy model biznesowy. W swojej historii zawsze odnotowywała zysk na poziomie operacyjnym. Nasze duże doświadczenie umożliwia szybkie reagowanie na otoczenie rynkowe i podejmowanie skutecznych działań nastawionych na rozwój. Spółka jest bardzo dobrze postrzegana przez rynek, stąd ufamy że oferta akcji spotka się z dużym zainteresowaniem i zadebiutujemy na warszawskiej giełdzie jeszcze w tym roku" - zaznaczył wiceprezes Tomasz Przybyła.

Spółka jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Zdobyła wiodącą pozycję na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także działa w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.

Na koniec 2013 r. spółka miała 342 sklepów wobec 294 rok wcześniej oraz 234 w 2011 roku. Od 2010 r. CDRL oferuje swoje produkty również w sklepie internetowym, który systematycznie jest rozwijany.

Głównymi akcjonariuszami spółki są Marek Dworczak oraz Tomasz Przybyła, którzy pełnią odpowiednio funkcje prezesa oraz wiceprezesa zarządu. Obaj są od 20 lat związani z branżą, a od 11 lat wspólnie rozwijają markę Coccodrillo.

W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 roku.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).