Liczba akcji oferowanych może zostać zwiększona w ramach opcji dodatkowego przydziału do maksymalnie 92 446 602 akcji, przyznanej przez głównego akcjonariusza Pepco Holdco Limited w celu uzyskania dodatkowych wpływów brutto w wysokości około 0,9 mld zł (0,2 mld euro).

Wcześniej przedział cenowy ustalono na 38-46 zł za akcję, zaś maksymalną cenę dla inwestorów detalicznych na 46 zł za akcję.

Inwestorom indywidualnym przydzielonych zostanie 2,5 mln akcji sprzedawanych (tj. 3,1% akcji sprzedawanych w ramach oferty), zaś inwestorom instytucjonalnych przydzielonych zostanie pozostałe 77,9 mln akcji sprzedawanych.

Free float wyniesie 20,1% (w tym akcje sprzedane w wykonaniu opcji dodatkowego przydziału i akcje objęte przez podmioty finansujące (tj. Cornerstone Shares).

Reklama

Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań Akcji na GPW to 26 maja 2021 r. (albo termin zbliżony).

"Z dumą zmierzamy na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie przeprowadzając największą ofertę publiczną akcji w tym roku, dołączając jednocześnie do grona największych spółek notowanych w Warszawie. Nasza Grupa działa na atrakcyjnym europejskim rynku w sektorze wielobranżowych sklepów dyskontowych. Z naszymi trzema wiodącymi na rynku markami – PEPCO, Dealz i Poundland –jesteśmy znakomicie przygotowani do tego, by wykorzystać ogromne możliwości rozwoju, jakie są przed nami. Cieszymy się z dużego zainteresowania i wsparcia ze strony szerokiego grona renomowanych inwestorów polskich i międzynarodowych oraz z dużego popytu ze strony inwestorów indywidualnych. Wszyscy oni docenili nasze dotychczasowe osiągnięcia finansowe i wyraźnie nakreśloną wizję długoterminowego wzrostu. Rozwój naszej Grupy i sieci sklepów możemy z łatwością finansować z osiąganych przez nas przepływów pieniężnych" - powiedział dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Andy Bond, cytowany w komunikacie.

Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (wiodącą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych; wg stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2 229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r.) W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).

(ISBnews)