Zarząd portu domagał się, by wykonawca zakończył remont na przełomie maja i czerwca. Reprezentująca port Edyta Mikołajczyk powiedziała Informacyjnej Agencji Radiowej, że firma Erbud zgodziła się także na proponowany przez zarząd lotniska sposób wykonania prac.

Początkowo wykonawca naciskał, by nowa nawierzchnia była wykonana z asfaltu betonowego, a nie jak dotychczas z mieszanki betonowej. W przesłanych dokumentach firma godzi się na technologię betonową, ale jednocześnie rekomenduje zmianę materiału, z którego wykonane są dwa odcinki pasa. Edyta Mikołajczyk mówi, że dobrze dobrana mieszanka jest trwała i łatwa w utrzymaniu.

Jednocześnie okazało się, że wykonawca pasa domaga się od władz portu, by to one przedstawiły nową recepturę mieszanki betonowej, z której będzie wykonana nowa nawierzchnia. Już teraz wiadomo, że zarząd spółki nie zgodzi się na takie rozwiązanie. Edyta Mikołajczyk powołuje się na umowę, z której jasno wynika, że opracowanie receptury mieszanki jest obowiązkiem wykonawcy.

Rzecznik zapowiedziała również, że o wszystkich wątpliwościach obie strony będą rozmawiać w przyszłym tygodniu. Rozpoczęcie remontu pasa startowego w Modlinie jest uzależnione od pogody. Władze portu mają nadzieję, że prace rozpoczną się w marcu.

Reklama