Zysk operacyjny wyniósł 38,59 mln zł wobec 40,21 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 574,06 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 573,49 mln zł rok wcześniej.

"Na brak wzrostu przychodów ze sprzedaży w dużym stopniu zaważyła deprecjacja GBP/PLN o 12%. Grupa wygenerowała marżę EBITDA na tym samym poziomie (50,9 mln zł) i utrzymała wysoką rentowność 8,9%" - czytamy w raporcie.

Największą dynamikę przychodów odnotowano w regionie wschodnim (+23%). Pozwoliło to na skompensowanie niższych przychodów w regionie zachodnim. Na rynku rosyjskim przychody wzrosły o 26% r/r, co częściowo wynikało z aprecjacji rubla. Spółka sukcesywnie rozwija sprzedaż towarów handlowych takich jak pralki i zmywarki oraz utrzymuje marże. Ukraina – wzrost wartości sprzedaży o 42% 2017 względem 2016 roku. Wzrost został osiągnięty przede wszystkim dzięki wyższej sprzedaży piekarników oraz płyt grzejnych. Wyższa o 23% sprzedaż na pozostałych rynkach wschodnich, wynika głównie z wyższej sprzedaży piekarników oraz płyt grzejnych, podano także.

"Sprzedaż na rynku niemieckim w Q1 2017 roku spadła o -13,7% [w EUR], osiągając tym samym stan z roku 2015. Spadek wartości sprzedaży Q1 2017 na rynku brytyjskim spowodowany jest deprecjacją funta, oraz brakiem realizacji kontraktu OEM. Poszerzenie portfolio sprzedawanego sprzętu grzejnego i pozyskanie nowych klientów przez Sideme, zapewniło zwiększenie o 127% r/r przychodów na rynku francuskim. W związku z przejęciem spółki Sideme 28 marca 2017 r. Grupa oczekuje dalszego wzrostu przychodów na rynku francuskim" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I kw. 2017 r. wyniósł 17,55 mln zł wobec 15,73 mln zł zysku rok wcześniej.



Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,47 mld zł w 2016 r.

(ISBnews)