Cadbury to drugi co do wielkości światowy producent czekolady i słodyczy. Zdaniem analityków, Kraft będzie musiał zwiększyć swą opiewająca pierwotnie na 17,6 mld dolarów ofertę nawet o 40 proc. w rezultacie gwałtownego wzrostu cen akcji Cadbury, których kurs wynosił w poniedziałek wczesnym popołudniem nieco poniżej 800 pensów za sztukę. Przed ujawnieniem zamiarów amerykańskiego nabywcy 3 lipca akcje te były blisko o połowę tańsze.

Kraft proponował początkowo za każdą akcję Cadbury 300 pensów w gotówce i 0,2589 własnej akcji. Brytyjska spółka uznała to za cenę znacznie zaniżoną.

W wydanym komunikacie amerykański potentat oświadczył, iż nadal chce "zdecydowanie pracować na rzecz rekomendowanej transakcji i utrzymania konstruktywnego dialogu".

Ubiegłoroczne przychody Krafta wyniosły 42 mld dolarów, natomiast Cadbury 5,4 mld funtów (8,8 mld dolarów). Po ewentualnej fuzji nowa spółka, podobnie jak obecnie Kraft, nadal zajmowałaby drugie miejsce na liście światowych liderów branży - po szwajcarskim koncernie Nestle, którego przychody sięgnęły w ub.r. 109,09 mld franków szwajcarskich (104 mld dolarów).

Reklama