"Skuteczna polityka przemysłowa, rozwój polskiego przemysłu stoczniowego, żeglugi bałtyckiej wymaga nowoczesnych, sprawnych narzędzi finansowych. Dlatego w ramach strategii Odpowiedzialnego Rozwoju powstał Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest to, żeby mobilizować kapitał, mobilizować instrumenty finansowe, które służą realizacji ważnych z perspektywy polskiej gospodarki projektów inwestycyjnych" - mówił Borys w czasie uroczystości. Prezes PFR podkreślał, że budowa promów, wsparcie dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i jej rozwoju jako armatora, jest właśnie tego typu projektem.

Borys mówił, że PRF jest szczególnie dumny z tego, że może być długoterminowym, wiarygodnym, przewidywalnym partnerem dla PŻB, dla stoczni Gryfia, dostarczając finansowanie dla budowy tego promu i być może kolejnych jednostek, które te spółki będą w przyszłości budowały. "Projekt jest o tyle dla nas istotny, że łączy +czwartą rewolucję przemysłową+, czyli nowoczesne technologie, nowe typy napędów przyjaznych środowisku z polską tradycją konstrukcji, przemysłu stalowego, inżynierii. To są projekty które wpisują się w misję PFR" - ocenił prezes Funduszu.

Nowy prom samochodowo-pasażerski dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zostanie zbudowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Prom budowany na pochylni Wulkan ma zostać przekazany armatorowi w 2020 r.