Piątkowa decyzja akcjonariuszy dotyczy emisji 1.112.000 akcji serii F z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy po cenie emisyjnej wynoszącej 59,74 zł. Akcje będą sprzedane w ramach subskrypcji prywatnej do Ipopema 2 Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, w zamian za 100 proc. udziałów spółki Paradise Group. Tym samym cena zakupu Paradise wyniesie 66,43 mln zł, natomiast PricewaterhouseCoopers Polska wycenił ją wcześniej – na zlecenie Almy – na 79,00 mln zł.

Termin zawarcia przez spółkę umowy o objęciu akcji serii F wyznaczono na do dnia 30 września 2008 roku.

Po uwzględnieniu emisji, kapitał Almy będzie dzielił się na 5.428.990 akcji serii A-F o wartości nominalnej 1 zł każda.

"Nabycie 100 proc. udziałów w spółce Paradise Group Sp. z o.o. ma na celu realizację strategii zmierzającej do kapitałowego i rynkowego wzmocnienia pozycji Grupy Alma Market SA na detalicznym rynku dóbr konsumpcyjnych w segmentach towarów i usług 'Premium'" – czytamy dalej.

Reklama

Paradise Group prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry. Alma Market jest operatorem sieci sklepów "Alma Delikatesy".

Alma Market miała 9,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2008 roku wobec 2,82 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 201,41 mln zł wobec 143,88 mln zł rok wcześniej.

AL, ISB