"Sprzedaż w segmencie płytki ceramicznej wyniosła 4,68 mln mkw., co stanowi 116% sprzedaży analogicznego miesiąca roku poprzedniego i była rekordowa w historii spółki. Ceramika sanitarna sprzedana została w ilości 326 tys. sztuk, co stanowi 107% sprzedaży z czerwca 2008 roku" - czytamy w komunikacie Cersanitu. Spółka podkreśla, że w okresie trudnej sytuacji rynkowej i przy silnej presji cenowej wywołanej kryzysem gospodarczym Cersanit dostosował się szybko do nowych warunków rynkowych. "[Spółka] konsekwentnie realizuje swoją strategię. Z jednej strony zwiększa udziały rynkowe, a z drugiej strony walczy o zachowanie niskich kosztów produkcji przy możliwie maksymalnym wykorzystaniu mocy produkcyjnych" - powiedziała cytowany w komunikacie członek zarządu Grzegorz Saniawa.

Według niego, na wszystkich europejskich rynkach obserwowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy istotne i gwałtowne zmiany zarówno w popycie jak i w strukturze asortymentowej wydają się stabilizować. "Dalej obserwujemy silną presję cenową ze strony naszych klientów, co nie przekłada się proporcjonalnie na ceny dla klienta ostatecznego. Należy przy tym dodać, że struktura asortymentowa popytu zmieniła się na korzyść segmentu entry (niska półka), co powoduje obniżenie średnich cen sprzedaży"- czytamy dalej w komunikacie. Spółka zauważa, że sytuacja konkurencyjna również stabilizuje się, zelżała presja podażowa ze strony producentów hiszpańskich i włoskich, a proces wyprzedaży magazynów "za wszelką cenę" dobiega końca.

Spółka Cersanit miała 48,12 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 20,73 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 30,12 mln zł wobec 53,92 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 303,21 mln zł wobec 374,40 mln zł rok wcześniej.



Reklama