Od stycznia do końca czerwca wyeksportowano z Polski 2151 autobusów, o blisko 41 proc. więcej niż przed rokiem. To właśnie rosnący eksport, przy bardzo słabej koniunkturze na krajowym rynku, powoduje tak dobre wyniki tej gałęzi przemysłu motoryzacyjnego - uważa Kierecki. Jego zdaniem, w tym roku powinien zostać pobity rekordowy rezultat 3321 autobusów wyprodukowanych w 2008 r. w zakładach w naszym kraju.

Najważniejszym kierunkiem eksportu autobusów z Polski są Niemcy - w I połowie 2009 r. do naszych zachodnich sąsiadów trafiło 376 autobusów. Drugie miejsce zajmuje Grecja - 271. Na trzecie miejsce awansowała Norwegia - 271, a na czwarte spadła Wielka Brytania - 220. Stawkę najważniejszych odbiorców autobusów z Polski zamykają Zjednoczone Emiraty Arabskie i Szwecja. Największymi eksporterami autobusów z Polski są: MAN - 836 pojazdów, Solaris- 417, Volvo - 412 i Scania - 385.

Informacje z branży transportowej w serwisie Forsal.pl