Przedstawiciele stacji zapewnili w środę na konferencji prasowej, że kampania odniosła sukces - znacznie więcej widzów stacji pozytywnie kojarzy nasz kraj niż przed jej rozpoczęciem. Oprócz resortu spraw zagranicznych akcję sfinansowały też Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W październiku ub. roku CNN wyemitował prowadzony z Warszawy program "Eye on Poland", w którym pokazano reportaże na temat polskiego sportu, kultury, sztuki i biznesu oraz półgodzinny dokument o naszym kraju. W czerwcu tego roku na antenie CNN przez tydzień pokazywano programy "The New Poland", które były częścią cyklu poświęconego 20. rocznicy upadku komunizmu w Europie. W blokach reklamowych emitowano cztery rodzaje spotów dotyczących polskich kulinariów, biznesu, inwestycji i turystyki, oraz pięć reklamujących poszczególne miasta.

Jak powiedział Alexandre Soubriard z CNN, kampania spowodowała, że aż 43 proc. widzów oglądających CNN dwa razy w tygodniu i 51 proc. oglądających CNN codziennie wyraziło chęć przyjazdu do Polski. Około 70 proc. widzów jest przekonana, że akcja promocyjna wzmocniła pozycję naszego kraju jako celu turystycznych wyjazdów i jako państwa o dużym potencjale gospodarczym i biznesowym.

Przedstawicielka CNN w Polsce Nina Kowalewska-Motlik powiedziała, że choć Polska może być atrakcyjna dla turystów i inwestorów, to reklamowanie jej wcale nie jest łatwe. "Polska nie ma silnej marki na świecie. Jeżeli już się komuś za granicą z czymkolwiek kojarzy, to z Solidarnością, papieżem i Wałęsą. To trochę za mało, bo wątpię, czy ktoś przyjedzie do kraju, o którym wie tyle, że związki zawodowe obaliły tu rząd" - dodała.

Reklama

Zdaniem dyrektor departamentu dyplomacji publicznej i kulturalnej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Aleksandry Piątkowskiej kampania Polski w CNN pokazała nasz kraj inaczej niż do tej pory. Zapowiedziała też, że resort nadal będzie współpracować z tym nadawcą, a także planuje szereg działań promocyjnych Roku Chopinowskiego w innych zagranicznych mediach.

CNN dociera do 250 mln gospodarstw domowych, w tym do 6 mln w Polsce. Telewizja nadaje całą dobę, w sześciu językach. Główne centra produkcyjne stacji znajdują się w Atlancie, Londynie i Hongkongu. Przygotowują ponad 80 godzin programu tygodniowo. CNN ma placówki w 47 największych miastach świata i współpracuje z tysiącem stacji partnerskich.