Plany dotyczące nowego produktu przestawił na dorocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas Atsushi Murasawa, wiceprezes japońskiej spółki. Toshiba planuje rozpocząć sprzedaż nowych telewizorów w roku fiskalnym 2011 (rozpoczynającym się w kwietniu). Przekątne ekranów tych urządzeń będą mieć co najmniej 40 cali.

Duże telewizory 3D mają być dostępne w Europie, Japonii i Ameryce Północnej. Już od zeszłego miesiąca Japończycy mogą kupić 12 i 20-calowe telewizory 3D, które nie wymagają zakładania okularów podczas oglądania.

Toshiba liczy na to, że nowe modele zwiększą sprzedaż telewizorów w 2011 roku o 33 proc. do 20 mln sztuk. Udział firmy w amerykańskim ma wzrosnąć o 2 proc. Toshiba to szósty największy na świecie producent telewizorów. Liderem jest Samsung, z niemal 33-procentowym udziałem w rynku.