"W czasach spowolnienia gospodarczego ważne jest nie tylko wzmocnienie ducha przedsiębiorczości, ale i podjęcie rzeczywistych działań sprzyjających wzrostowi gospodarczemu, a tu rola małych i średnich firm jest absolutnie kluczowa i stale rośnie" - powiedziała prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak, inaugurując we wtorek program.

Program adresowany jest do studentów i absolwentów (19-29 lat), a także do osób (w wieku 30-49 lat), które chcą założyć własny biznes - pod warunkiem, że mieszkają w miejscowości do 50 tys. osób - a także do władz lokalnych w takich miastach.

W ramach projektu studenci i absolwenci będą uczestniczyć w konkursie, który polega na rozwiązaniu online testu z wiedzy o przedsiębiorczości, a także przedstawieniu biznesplanów. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 60 tys. zł.

Konkurs dla osób w wieku 30-49 lat przewiduje też rozwiązanie testu z przedsiębiorczości oraz przedstawienie biznesplanów. Autorzy 10 najwyżej ocenionych biznesplanów zyskają fachową pomoc w ich dopracowaniu, a najlepszy - finansowanie realizacji w wysokości 60 tys. zł.

Reklama

Przewidziano też konkurs dla władz lokalnych - burmistrzów, którzy wraz z mieszkańcami będą mogli walczyć o tytuł "Miasta ludzi przedsiębiorczych". Burmistrzowie mają wysyłać zgłoszenie, a mieszkańcy - wypełniać online testy z wiedzy o przedsiębiorczości. Tu nie przewidziano nagród pieniężnych, tylko statuetki.

Narodowy Program Przedsiębiorczości to ogólnopolska kampania informacyjno-promocyjna, która ma trwać do czerwca 2013 r. Realizowana jest w ramach projektu systemowego PARP "Poprawa wizerunku przedsiębiorców i promocja postaw przedsiębiorczych", finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Budżet kampanii wynosi 10 mln 995 tys. zł brutto.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest rządową agencją. Jej zadaniem jest zarządzanie funduszami z budżetu państwa i UE, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności oraz rozwój zasobów ludzkich.