Firma prowadzi rozmowy z operatorami komórkowymi dotyczące wejścia smartfonów spółki do ich dotowanej oferty.

"Utrzymanie w bieżącym roku podobnej dynamiki przychodów r/r jak w 2013 r. jest jak najbardziej w naszym zasięgu, nie wykluczam wręcz, że dynamika osiągnie nawet wyższy poziom. EBITDA i zysk netto będą skorelowane z dynamiką przychodów" - powiedział ISBnews Żywicki.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 155,69 mln zł w 2013 r. wobec 121,31 mln zł rok wcześniej. TelForceOne odnotowało 4,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 1,26 mln zł zysku rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży za ubiegły rok wzrosła do ok. 30%. Według słów wiceprezesa TelForceOne, w bieżącym roku firma może odczuwać pewną presję na ten poziom, gdyż dążąc do maksymalizacji przychodów chce "wykorzystać w pełni kanały dystrybucyjne", szczególnie kanał hurtowy. W ocenie Żywickiego, pozytywnie na marże wpływać będzie za to efekt funkcjonalności i designu modeli telefonów w ofercie spółki.

Reklama

"Prowadzimy rozmowy z operatorami komórkowymi w kraju i za granicą w kwestii kontraktów na wprowadzenie do ich oferty subsydiowanej. Nie wykluczamy, że efekty tych negocjacji będą już w tym roku" - dodał wiceprezes TelForceOne.

Według jego słów, spółka liczy także na wykorzystanie potencjału swojego eksportu poprzez dalszy rozwój sprzedaży w krajach Europy Środkowej. "Po ubiegłym roku sprzedaż zagraniczna to ok. połowa naszych przychodów. Sądzę, że ten udział będzie się zwiększać" - ocenił Żywicki.

>>> Czytaj też: TelForceOne przekroczy łącznie 1 mln sprzedanych telefonów do końca 2013 r.

Tymczasem 79-proc. udział w przychodach uzyskał segment telefonów, smartfonów oraz akcesoriów GSM. Wiceprezes TelForceOne wskazał, że grupa skupi się szczególnie na rozwoju sprzedaży w tym segmencie, co powinno zaowocować dalszym wzrostem jego udziału w całkowitych przychodach.

Na przełomie roku spółka przekroczyła poziom łącznie 1 mln sprzedanych komórek i smartfonów od początku wprowadzenia tego asortymentu do oferty. Tymczasem w samym IV kw. 2013 sprzedano 25 tys. sztuk smartfonów i, jak wskazał wiceprezes, TelForceOne w dłuższym okresie spodziewa się trendu wzrostowego tej sprzedaży w ujęciu kwartalnym. Spółka powołując się na zewnętrzne szacunki podaje, że w grudniu 2013 r. miała 3% rynku open market (bez subsydiów) smartfonów.

Wiceprezes TelForceOne nie wykluczył, że zarząd rozważy wypłatę dywidendy za ubiegły rok.

"Przed nami stoją zadania dystrybucyjne na co potrzebujemy środków obrotowych. Jednak rosnący zysk netto i skuteczne gospodarowanie cash flow sprawia, że dywidenda może być przedmiotem rozważań zarządu" - podsumował Żywicki.

TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne.

>>> Czytaj też: Producent telefonów myPhone liczy na skokowy wzrost przychodów