Zysk operacyjny wyniósł 226,48 mln zł wobec 186,79 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 317,93 mln zł wobec 255,84 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2130,11 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 1741,81 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2014 r. wyniósł 193,96 mln zł wobec 120,48 mln zł zysku rok wcześniej.

>>> Czytaj też: LPP przenosi marki na Cypr, internauci są oburzeni

Reklama

"Podstawowe działania realizowane w I półroczu 2014 roku:

1. Uruchomiono 168 sklepów o łącznej powierzchni około 85 tys. m2 zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 674 tys. m1 (1 488 sklepów) z czego za granicą 91 sklepów o powierzchni 48 tys. m2.

2. W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 1 055 200 tys. zł, w placówkach Cropp 330 400 tys. zł, House 269 200 tys. zł, Mohito 243 400 tys. zł. zaś w Sinsay 88 600 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2014 roku o 1,4 proc., zaś w II kwartale spadły o 1,0 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP)" - czytamy w raporcie.

LPP zwiększyło sprzedaż na Ukrainie i w Rosji o 19,9 proc. rok do roku do 500,3 mln zł w I półroczu 2014 roku. Według raportu przychody w Rosji wzrosły o 19,5 proc. w ujęciu rocznym do 415,89 mln zł, a sprzedaż na Ukrainie wzrosła o 22,1 proc. do 84,4 mln zł.

W Polsce dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 22,7 proc. rok do roku, co przełożyło się na zwiększenie przychodów do 1,39 mld zł w I półroczu. W pozostałych krajach UE sprzedaż wzrosła o 25,1 proc. do 237,56 mln zł.

GK LPP jest operatorem międzynarodowej sieci sklepów pod markami Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

>>> Polecamy: Trzy polskie metody na ukraiński kryzys. Zobacz, jak radzą sobie rodzime spółki