"Plany są bardzo ambitne. W przyszłym roku zamierzamy otworzyć magazyn, wsparcie magazynowe ma wspomóc biznes od strony dostępności. Działania są szerokie, patrząc jak perspektywiczny jest ten rynek staramy się wszystkie dostępne środki skierować na niego" - powiedział Rakowski podczas konferencji prasowej.

Według CFO takie rynki jak: Kazachstan, Kirgistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Uzbekistan pozwalają na stabilną współpracę. Kolejny duży rynek - Mongolia - "na pewno będzie pod okiem" Amiki, zapowiedział.

Reklama

"Cały region jest ważny, będzie należał do Rynku Wschodniego i będzie stanowił jego istotną część. Obserwujemy wzrost i liczymy, że być może uda się podwoić obroty w krótkim czasie" - dodał.

W lipcu Amica informowała, że założyła w Kazachstanie spółkę Hansa Central Asia, która będzie rozwijać obecność marki Hansa w całym regionie Azji Środkowej. Centralą dla azjatyckich operacji będzie Kazachstan, gdzie zarejestrowano spółkę.

Spółka podała, że w 2022 roku firma uruchomi tam magazyn umożliwiający efektywniejsze zarządzanie łańcuchami dostaw oraz lepszą obsługę klientów.

Wcześniej Grupa Amica zarządzała sprzedażą w regionie Azji Środkowej przez struktury w Rosji, a w ostatnich latach - z centrali w Polsce. Teraz miejscem operacji dla tego rynku będzie Kazachstan, w którym firma sprzedaje urządzenia AGD pod marką Hansa od ponad 15 lat.

Spółka podkreślała, że urządzenia pod marką Hansa cieszą się dużą rozpoznawalnością wśród kazachskich konsumentów. Firma jest liderem sprzedaży w segmencie kuchni wolnostojących i wiceliderem w kategorii zmywarek. Zajmuje też czwarte miejsce w sprzedaży piekarników do zabudowy.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2020 r. miała 3 068 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)