Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Tak wygląda przyszłość branży transportowej. Ciężarówki bez kierowcy zrewolucjonizują rynek [ZDJĘCIA]

24 października 2017, 17:24
Autonomiczne ciężarówki z roku na rok zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Rośnie także grono producentów pojazdów, którzy pojazdy sterowane przez inteligentne oprogramowanie postrzegają jako przyszłość i wielką nadzieję całej branży transportu drogowego. Wśród nich znalazło się Volvo Trucks, które na torze wyścigowym Slovakia Ring zaprezentowało niedawno najnowsze prototypy ciężarówek, poruszających się w tzw. platooningu. To sposób jazdy połączonych ze sobą elektronicznie zestawów drogowych, które podążają jeden za drugim w niewielkich odległościach, utrzymując wzajemną łączność i wymieniając dane. Ciężarówki synchronicznie przyspieszają, hamują i skręcają, zgodnie z ruchem pojazdu prowadzącego konwój. - Podczas testów na Słowacji inżynierowie Volvo Trucks pokazali, jak kilkudziesięciotonowy zestaw radzi sobie w czasie jazdy bez człowieka na pokładzie. W bezpiecznych i komfortowych warunkach kierowcy ćwiczyli hamowanie, manewrowanie i przyspieszanie w konwoju, który docelowo w tej formie będzie się poruszał po drogach całej Europy – mówił Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland.
Autonomiczne ciężarówki z roku na rok zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Rośnie także grono producentów pojazdów, którzy pojazdy sterowane przez inteligentne oprogramowanie postrzegają jako przyszłość i wielką nadzieję całej branży transportu drogowego. Wśród nich znalazło się Volvo Trucks, które na torze wyścigowym Slovakia Ring zaprezentowało niedawno najnowsze prototypy ciężarówek, poruszających się w tzw. platooningu. To sposób jazdy połączonych ze sobą elektronicznie zestawów drogowych, które podążają jeden za drugim w niewielkich odległościach, utrzymując wzajemną łączność i wymieniając dane. Ciężarówki synchronicznie przyspieszają, hamują i skręcają, zgodnie z ruchem pojazdu prowadzącego konwój. - Podczas testów na Słowacji inżynierowie Volvo Trucks pokazali, jak kilkudziesięciotonowy zestaw radzi sobie w czasie jazdy bez człowieka na pokładzie. W bezpiecznych i komfortowych warunkach kierowcy ćwiczyli hamowanie, manewrowanie i przyspieszanie w konwoju, który docelowo w tej formie będzie się poruszał po drogach całej Europy – mówił Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland. / Media / Robin Aron

Powiązane

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej