11 wskazówek jak najkorzystniej sprzedać się w biznesie
„Przy zawieraniu umów biznesowych bez wątpienia duże znaczenie mają doświadczenie, przygotowanie i wykształcenie. Ale musisz także umieć dobrze się sprzedać” – pisze Business Insider. Redaktorzy portalu powołując się na książkę „The Art of Selling Yourself: The Simple Step-by-Step Process for Success in Business and Life” przedstawiają 11 wskazówek, jak to zrobić.
.
1 2. Zastosuj właściwą mowę ciała. Niezbędne podstawy to: uśmiech, utrzymywanie kontaktu wzrokowego i zachowanie spokoju. Nie patrz w dół i nie krzyżuj rąk.
ShutterStock
2 3. Bądź przygotowany. Nieważne czy idziesz na negocjacje, lunch biznesowy, czy rozmowę o pracę – przygotuj się do spotkania. Zdobądź wiedzę na temat firmy i osób, z którymi się spotykasz. Zastanów się nad pytaniami, które mogą ci zadać rozmówcy i przemyśl swoje odpowiedzi.
ShutterStock
3 4. Przedstaw wartościową propozycję. „Nie skupiaj się na tym, jaki jesteś wspaniały, bo ludzi to nie obchodzi”- pisze Business Insider. Zamiast opowiadać o swoich zaletach lepiej wyjaśnić w jaki sposób na współpracy z tobą może skorzystać druga strona.
ShutterStock
4 5. Rozwijaj sieć kontaktów. Relacje międzyludzkie to podstawa. Gdy ktoś cię dobrze zna, istnieje większa szansa, że przypomni sobie o tobie, gdy nadarzy się okazja do zrobienia biznesu.
ShutterStock
5 6. Dbaj o nić porozumienia. Traktuj potencjalnych partnerów biznesowych jak przyjaciół. Rozmawiaj z nimi o ich zainteresowaniach, by chcieli się znów z tobą spotkać.
ShutterStock
6 7. Dbaj o dobry wygląd. „Ludzie chętnie robią interesy z tymi, którzy już odnieśli sukces” – cytuje Business Insider „The Art of Selling Yourself: The Simple Step-by-Step Process for Success in Business and Life”. Wrażenie sukcesu można wywołać przez staranny i elegancki strój.
ShutterStock
7 8. Upewnij się, że twoje CV jest doskonałe. Niezależnie od wszystkich pozawerbalnych przekazów, CV pozostaje i można w każdej chwili do niego zajrzeć. Dopracuj swój życiorys i profiluj go pod kątem każdego partnera biznesowego.
ShutterStock
8 9. Empatia. Spróbuj spojrzeć na świat z perspektywy rozmówcy. Pomoże to zdobyć jego zaufanie i położyć dobre podstawy pod przyszłe relacje biznesowe.
ShutterStock
9 10. Obiecuj mniej, dawaj więcej. Najlepszy sposób, by dotrzymywać zobowiązań, to obiecywanie mniej niż jest się w stanie zaoferować. Dzięki takiej strategii zawsze będziesz mógł wywiązać się z obietnic i zyskasz zaufanie.
ShutterStock
10 11. Nie pozwól, by porażki cię zatrzymały. Nie poddawaj się. Każdy czasem ponosi porażkę. Ucz się na swoich błędach i próbuj dalej.
ShutterStock
Reklama
Reklama