7 zaskakujących sposobów na przyspieszenie kariery
Nie bądź lojalny, nie słuchaj rad i nie przynoś ryby na obiad. Oto siedem zaskakujących rad dotyczących kariery przygotowanych na podstawie poradnika od Światowego Forum Ekonomicznego.
Nie bądź lojalny, nie słuchaj rad i nie przynoś ryby na obiad. Oto siedem zaskakujących rad dotyczących kariery przygotowanych na podstawie poradnika od Światowego Forum Ekonomicznego.
1
Coraz częściej pojawiającym się tematem jest marka osobista, która pozwala się wyróżnić wśród innych pracowników lub kandydatów.
Według Julii Allison, publicystki Elle wskazywanej przez Wired jako specjalistki od budowania marki osobistej, trudno jest mówić o „tworzeniu” jej – każdy pracownik ma już swoją markę i powinien dbać o jej rozwój. Jej zdaniem wraz z marką powinny iść konkretne skojarzenia, na przykład „dynamiczny” lub „godny zaufania”.
Jako dobre punkty wyjścia do budowania marki osobistej wskazała konkretne słowa, wokół których można budować wizerunek. Na liście znalazły się między innymi „inteligentny”, „dociekliwy” oraz „z poczuciem humoru”.
ShutterStock
2
Człowiek zbyt zapracowany nie otrzymuje nowych zadań. A brak nowych zadań oznacza mniej okazji do rozwoju i zdobycia nowych umiejętności, a co za tym idzie, rozwoju i awansu.
Według raportu Komisji Europejskiej Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów w Europie – pracują 41 godzin w tygodniu. Jednak według danych Eurostatu są także jednymi z najmniej produktywnych narodów. . Jedna godzina pracy polskiego pracownika oznacza 10,6 euro w PKB
Swoją produktywność można zwiększyć dzięki rozsądnym planowaniu działań oraz zarządzaniu swoim czasem. Według Victorii Woollaston pracownicy potrafią sprawdzać swojego maila nawet 150 razy dziennie, co uniemożliwia skupienie się na zadaniu i zabija produktywność powodując jednocześnie wrażenie przepracowania.
ShutterStock
3
Każda porażka niesie ze sobą lekcję na temat życia. Oznacza także, że ktoś, kto poniósł porażkę nie boi się ryzykować i wyciągać wniosków ze swoich działań.
Lisa Quist, felietonistka Forbesa uważa, że sukces oznacza poniesienie tylu porażek, by stać się prawdziwym mistrzem w swojej dziedzinie. Wskazuje, że zawsze jest więcej porażek niż sukcesów, a prawdziwym problemem do zmartwień jest brak nieudanych prób – najwyraźniej poprzeczka jest ustawiona za nisko, by kiedykolwiek osiągnąć prawdziwy sukces.
ShutterStock
4
Współpracownicy będą długo pamiętali pierwszą osobę, która podgrzeje rybę w firmowej kuchence mikrofalowej.
Kwestia intensywnie pachnących obiadów jest tylko elementem szerszego zagadnienia jakim jest szacunek do współpracowników. Lisa Quist z Forbesa wskazuje, że na szacunek należy zasłużyć, między innymi dzięki aktywnemu słuchaniu współpracowników, dotrzymywaniu zawartych umów i obietnic oraz, przede wszystkim, szczerości.
ShutterStock
5
Kompetencje finansowe nie muszą od razu oznaczać stopnia naukowego w ekonomii czy finansach i rachunkowości. Umiejętność zarządzania budżetem, także domowym, to ważna umiejętność przydatna na wielu szczeblach kariery.
Dzięki rozsądnemu zarządzaniu swoimi finansami można także zwiększyć swoje poczucie bezpieczeństwa, a co za tym idzie obniżyć poziom stresu. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologów stres jest jednym z największych zabójców kreatywności , która jest kluczową umiejętnością dla wielu pracowników i pozwala się wyróżnić w miejscu pracy.
ShutterStock
6
Rady się często wzajemnie wykluczają, a wysłuchanie ich wszystkich wymaga absurdalnej, często zupełnie niepotrzebnej pracy.
W radach kryje się dodatkowe niebezpieczeństwo – odwołują się do cudzego doświadczenia, więc nie wnoszą tak naprawdę nic nowego. A prawdziwy zysk, zarówno dla firmy jak i dla siebie samego, można osiągnąć jedynie dzięki łamaniu schematów i pójściu pod prąd.
ShutterStock
7
Każda porażka niesie ze sobą lekcję na temat życia. Oznacza także, że ktoś, kto poniósł porażkę nie boi się ryzykować i wyciągać wniosków ze swoich działań.
Lisa Quist, felietonistka Forbesa uważa, że sukces oznacza poniesienie tylu porażek, by stać się prawdziwym mistrzem w swojej dziedzinie. Wskazuje, że zawsze jest więcej porażek niż sukcesów, a prawdziwym problemem do zmartwień jest brak nieudanych prób – najwyraźniej poprzeczka jest ustawiona za nisko, by kiedykolwiek osiągnąć prawdziwy sukces.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję