Udany test obciążeniowy estakady Lipska-Wielicka w Krakowie [ZDJĘCIA]
Budowa nowej trasy szybkiego tramwaju dobiega końca. We wtorek odbywały się próby obciążeniowe głównego element trasy łączącej ulice Lipską i Wielicką, estakady nad magistralą kolejową w Płaszowie.
Budowa nowej trasy szybkiego tramwaju dobiega końca. We wtorek odbywały się próby obciążeniowe głównego element tej trasy łączącej ulice Lipską i Wielicką, estakady nad magistralą kolejową w Płaszowie.
1
W założeniach konstrukcyjnych podczas próby obciążeniowej na najdłuższym, 126 metrowym przęśle, estakada może ugiąć się o 11 cm
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP
2
Żeby to sprawdzić na estakadę wjechało osiem ciężarówek, o łącznej masie przekraczającej 250 t.
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP / Stanisław Rozpędzik
3
Próba zakończyła się sukcesem. Przęsło estakady ugięło się o ok. 9 cm, czyli znacznie mniej od dopuszczalnej wartości.
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP / Stanisław Rozpędzik
4
Nową trasą kursować będą dwie linie tramwajowe nr 9 i 50. Rozważana jest także opcja puszczenia tą trasą jeszcze trzeciej linia. Nowa estakada odciąży m.in. ciąg ul. Wielickiej oraz mającą niewielką przepustowość ul. Limanowskiego.
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP / Stanisław Rozpędzik
5
Według harmonogramu inwestycji, po nowej trasie między ulicami Lipską i Wielicką tramwaje pojadą 31 sierpnia.
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP / Stanisław Rozpędzik
6
Z nowej kładki skorzystają także piesi i rowerzyści, którzy dotychczas przemieszczali się na drugą stronę torów kolejowych tunelem technicznym ciepłociągu.
(ukit) PAP/Stanisław Rozpędzik
PAP / Stanisław Rozpędzik
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję