Prezes UOKiK wydał 7 lipca 2009 r. decyzję, w której uznał za praktykę ograniczającą konkurencję odmowę świadczenia przez spółkę usług kolejowego przewozu towarów swoim konkurentom na zasadach szczególnych, tj. w drodze zawierania umów przewidujących upusty od taryfy towarów spółki i nałożył na spółkę karę w wysokości 60,36 mln zł.

"W wyniku wyroku Sądu Najwyższego z dnia 3 października 2013 r., zostały uchylone wyroki sądów I oraz II instancji. W dniu 17 marca 2014 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) uchylił decyzję prezesa UOKiK. (...) W związku z uprawomocnieniem się powyższego wyroku SOKiK, prezes UOKiK zwrócił się do zarządu PKP Cargo z pismem informującym o dalszym prowadzeniu postępowania przedmiotowego antymonopolowego" - czytamy w komunikacie.

Postępowanie prowadzone jest na podstawie postanowienia prezesa UOKiK o wszczęciu postępowania antymonopolowego z dnia 15 grudnia 2006 r., podano także.

"Zarząd PKP Cargo nie widzi podstaw do zakończenia tego postępowania ponowną decyzją o nałożeniu kary pieniężnej na spółkę" - podsumowano.

Reklama

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

>>> Czytaj też: Udział PKP Cargo w krajowym rynku przewozów kolejowych spadł w I półr. 2014