W Hiszpanii, Czechach, Włoszech, Iraku i Chinach dały archeologom jedyną w swoim rodzaju okazję zbadania niedostępnych do tej pory miejsca o ogromnej wartości historycznej. Niektóre z nich pochodzą z czasów rzymskich, a nawet epoki brązu. Naukowcy od 2013 roku wykorzystywali susze by badać pozostałości po mieście Kemune w Iraku.

Niektóre nowsze odkrycia miały miejsce, gdy zbiorniki wodne wyschły odsłaniając pozostałości nowożytnych wiosek w Galicji i Katalonii w Hiszpanii oraz Hesji w Niemczech. Ale odkrycie dokonane w Dinosaur Valley State Park w Teksasie dotyczy najstarszego śladu jaki do tej pory był ukryty na dnie koryta rzeki: jest to skamieniały ślad dinozaura, którego wiek szacuje się na 113 milionów lat.

Zbrodnie sprzed lat

W Stanach Zjednoczonych. Po tym jak w maju, lipcu i sierpniu poziom wody w jeziorze Mead opadł odkryto również ludzkie szczątki. Wśród nich zidentyfikowano ofiarę zabójstwa, która może być powiązana z porachunkami mafijnymi w Las Vegas w latach 50. i 60. XX wieku.

Kolejnym niepokojącym odkryciem są tak zwane kamienie głodu , które ponownie są widoczne w korycie Łaby w pobliżu Decina w Czechach. Inskrypcje - prawdopodobnie z XV wieku - opowiadają o ciężkiej suszy w przeszłości i głodzie, który spowodowała. Cytat „Jeśli mnie widzisz, płacz” jest wyraźnym przypomnieniem potęgi i grozy klęsk żywiołowych.

ikona lupy />