CEO firmy Mark Zuckerberg będzie prawdopodobnie omawiał ze współpracownikami zmianę nazwy podczas konferencji Connect, która odbędzie się 28 października. Branding oryginalnej aplikacji i usługi Facebooka może pozostać bez zmian w ramach dotychczasowej struktury. Facebook ma w swoim portfolio inne marki, takie jak Instagram i WhatsApp. Podobną strukturę, której częścią jest Google, ma Alphabet Inc.

Rzecznik Facebooka odmówił komentarza, mówiąc, że firma „nie komentuje plotek ani spekulacji”.

Zuckerberg zapewnia, że przyszłością firmy jest metaverse, którego idea opiera się na tym, że użytkownicy będą żyć, pracować i ćwiczyć w wirtualnym wszechświecie.

Reklama

- Oczekuję, że w nadchodzących latach ludzie zmienią postrzeganie nas z medium społecznościowego na metaverse - powiedział Zuckerberg w lipcu. - Pod wieloma względami metaverse jest najlepszym wyrazem technologii społecznej - dodał.

Rebranding nastąpiłby w czasie, gdy Facebook jest pod ostrzałem regulatorów, prawodawców i aktywistów. Demaskatorka Frances Haugen udostępniła organom regulacyjnym i Wall Street Journal tysiące firmowych dokumentów. Dokumenty szczegółowo problemy z moderacją treści Facebooka oraz rzeko szkodliwy wpływ Instargrama na zdrowie psychiczne.