W 2011 roku sprzedaż odnotowana przez 21 największych firm z tej branży wzrosła średnio o ponad 10 procent. Eksperci firmy doradczej Ernst & Young przewidują, że światowy rynek dóbr luksusowych do końca 2014 roku będzie rósł w tempie od 6 do 7 procent rocznie. W 2014 roku będzie on wart około 225 mld euro. Co ciekawe, sprzedaż produktów luksusowych nadal rośnie w Europie. W ogarniętej kryzysem Hiszpanii, w której miliony bezrobotnych wyciągają do państwa rękę po pomoc, w roku 2011 wartość sektora dóbr luksusowych wzrosła o 25 procent!

W drugiej edycji raportu "Luxury & Cosmetics Financial Factbook" na temat sytuacji w branżach kosmetycznej i dóbr luksusowych, przeanalizowano dane finansowe 21 najważniejszych spółek produkujących kosmetyki, ekskluzywną odzież, biżuterię, zegarki, perfumy, galanterię skórzaną. W raporcie uwzględniono dane udostępnione m.in. przez marki Swatch, Hermes, Ralph Lauren, Tiffany, Burberry, Hugo Boss oraz Prada.

Według danych z raportu "Luxury & Cosmetics Financial Factbook" średni wzrost przychodów producentów dóbr luksusowych (wyłączając producentów kosmetyków) w latach 2010-2013 wyniesie 11,8 proc. W tym samym czasie producenci kosmetyków odnotują średni wzrost o 7,7 proc. Największy wpływ na tę sytuację ma dynamicznie rosnąca liczebność klasy średniej na rynkach szybkiego wzrostu - szczególnie w Azji. Eksperci Ernst & Young przewidują, że w Chinach konsumpcja dóbr luksusowych w 2015 roku będzie ponad dwukrotnie wyższa niż w roku 2010, a udział Państwa Środka w światowym rynku dóbr luksusowych sięgnie za 3 lata 20 proc. (wyniesie 21,7 mld euro).

Reklama

Co ciekawe, sprzedaż produktów luksusowych i kosmetyków bardzo dynamicznie (o 10 proc. w roku 2011) rośnie w przeżywającej kłopoty gospodarcze Europie. Stary Kontynent nadal jest największym rynkiem zbytu dla firm produkujących ekskluzywne produkty z 36 proc. udziałem w rynku światowym. Eksperci Ernst & Young zwracają również uwagę, że Europa była też najbardziej odpornym na dekoniunkturę rynkiem w czasie poprzedniego kryzysu finansowego. W latach 2007-2011 sprzedaż dóbr luksusowych w Europie rosła średnio o 2 proc. rocznie. Autorzy raportu zauważają jednak, że za coraz większą wartość zakupów w Europie odpowiedzialni są Azjaci przyjeżdżający na nasz kontynent na wakacje bądź w celach biznesowych.