Jak informuje Polska Organizacja Turystyczna, innowacyjne projekty zostaną wdrożone przede wszystkim w mediach społecznościowych. "Jednym z pierwszych będzie wizyta studyjna dla wideoblogerów z kilku kluczowych zagranicznych rynków turystycznych" - czytamy.

Uczestnicy będą mieli okazję poznać "unikalne, spektakularne i ekskluzywne miejsca" oraz wydarzenia w Polsce. Zdaniem POT, pozwoli to na ukazanie Polski jako kraju o szerokiej i nieprzeciętnej ofercie turystycznej.

Organizacja zauważyła, że obecnie "promocja w turystyce opiera się przede wszystkim na osobistej rekomendacji". "Decyzje o tym, gdzie i jak podróżujemy, podejmujemy w dużej mierze w oparciu o informacje znalezione w sieci, w tym w mediach społecznościowych" - oceniła POT.

W opinii cytowanego w komunikacie prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka, rekomendacje popularnych osób, które narzucają trendy w swoich środowiskach, postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. "Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTube. Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia" - tłumaczył prezes.

Reklama

"Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju" - podkreślił Andrzejczyk.

Magdalena Ragus z POT wskazała, że Organizacja "przy propagowaniu projektu zamierza korzystać z możliwości tworzenia zasięgu, jakie dają media społecznościowe".

W pierwszej tego typu akcji organizowanej przez POT ma wziąć udział 7-8 wpływowych wideoblogerów. Będą to osoby m.in. z Japonii, Chin, Stanów Zjednoczonych czy wybranych krajów Europy Zachodniej. Przy wyborze POT będzie się kierował predyspozycjami osobowościowymi tj. pełną naturalnością, osobowością budzącą sympatię, charyzmatycznością. Pobyt youtuberów w Polsce planowany jest na kwiecień/maj 2018 r. (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Jacek Ensztein