Mija niemal 5 lata od pierwszej transakcji bankowości mobilnej IKO. Pod koniec listopada było już 2 miliony użytkowników tej aplikacji. Teraz PKO Bank Polski chce przyciągnąć również imigrantów z Ukrainy.
ikona lupy />
Źródło: materiały prasowe / Media

PKO Bank Polski pozostaje liderem na rynku bankowości mobilnej. W ciągu ostatniego roku liczba zainstalowanych aplikacji wzrosła o 100 proc. do 2 milionów. Jednocześnie bank chwali się liczbą 2,42 milionów unikatowych użytkowników mobilnych (czyli tych, którzy logują cię do banku przez IKO, serwis mobilny iPKO lub serwis iPKO) oraz 147 tysiącami kart powiązanych z płatnościami zbliżeniowymi HCE. Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, podkreśla, że aplikacja IKO to przykład działalności innowacyjnej, a nie imitacyjnej. Jest tak również w przypadku autorskiego rozwiązania BEHEX, które dokonuje analizy behawioralnej do ulepszania aplikacji. Narzędzie big data filtruje informacje i bada ruch, co pomaga w pracy nad bezpieczeństwem bankowości mobilnej.

ikona lupy />
Źródło: materiały prasowe / Media
Reklama

Siłą rozwoju mobilnych płatności są osoby młode, w wieku od 25 do 34 lat. Co ciekawe, PKO Bank Polski, jako jedyny bank w kraju, ma w swojej ofercie aplikację Junior dla klientów poniżej 13. roku życia. Grupa ta stanowi 10 proc. rynku. Badania wykonane przez PKO Bank Polski dowiodły, że IKO przyciąga innych klientów, niż bankowość tradycyjna, co przekłada się na poszerzanie rynku. Według danych PKO Banku Polskiego wśród transakcji dokonywanych kodem BLIK zwiększa się udział wpłat do bankomatów, a zmniejsza – wypłat, co potwierdza dążenia do bezgotówkowego rynku.

>>> Czytaj też: Szwed: Ukraińcy już nie podejmują w Polsce pracy za niskie stawki [WYWIAD]

Funkcje IKO, które zostały wdrożone w ostatnim czasie, to m.in. umożliwienie dokonania pożyczki gotówkowej, zakupu ubezpieczenia podróżnego czy też wprowadzenie kart Mastercard. Wśród planów na przyszłość jest wprowadzenie mobilnej autoryzacji, opcji skanowania faktur oraz dwóch nowych języków do wyboru: ukraińskiego i rosyjskiego.

ikona lupy />
Źródło: materiały prasowe / Media

Jak mówi Forsalowi Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim, dodatkowe języki będą dostępne w drugim kwartale nadchodzącego roku. "Prace nad wersją ukraińską i rosyjską trwają od ponad trzech miesięcy – wyzwaniem jest usprawnienie aplikacji przy wykorzystaniu nowych fontów i rosnącej ciężkości aplikacji" - informuje ekspert. PKO Bank Polski ma ambicje w ciągu roku przyciągnąć kolejny milion użytkowników IKO, a wśród nich – tysiące nowych klientów z Ukrainy.

Liczba imigrantów z Ukrainy rośnie. Zniesienie obowiązku posiadania wiz do krajów UE dla obywateli Ukrainy nie spowodowało odpływu tych pracowników z polskiego rynku pracy. Według szacunków firmy Personnel Service, do końca roku złożonych zostanie około dwóch milionów oświadczeń o zatrudnieniu Ukraińców, a w przyszłym roku liczba pracowników z tego kraju ma sięgnąć trzech milionów. To potencjalni klienci banków, o których zabiegają już Getin Noble Bank i
Credit Agricole, które wprowadzają ułatwienia dla Ukraińców.

>>> Czytaj też: Banki szykują specjalne oferty Ukraińców. Chcą przyciągnąć 2 mln potencjalnych klientów