Agnieszka Gontarska
SAP Polska
Wybierając system informatyczny, warto myśleć nie tylko o aktualnych potrzebach firmy, ale także o jej przyszłości. Jakie mamy ambicje? Czy planujemy ekspansję na rynki zagraniczne, czy może chcemy zwiększyć produkcję? A może marzy nam się stworzenie nowego produktu lub usługi? Odpowiedzi na tego typu pytania ułatwią nam określenie, jakiego systemu potrzebuje przedsiębiorstwo. Najważniejsze, aby pamiętać, że takie rozwiązanie ma firmę stymulować do rozwoju, a nie ją ograniczać.
Kiedy już określimy potencjalne kierunki rozwoju firmy, należy na chwilę powrócić do teraźniejszości. Niezależnie od tego, jakie mamy plany, warto zwrócić uwagę, by nowy system był rozwiązaniem zintegrowanym, czyli wspierającym większość kluczowych obszarów działania firmy. Dzięki temu będziemy mogli ograniczyć koszty, jakie związane są z utrzymaniem wielu różnych aplikacji i zapewnieniem ich współdziałania. Pozwoli nam to także w pełni wykorzystać możliwości systemu.
Reklama
Istotne jest, by oprogramowanie, które wybierzemy, można było elastycznie rozwijać i dopasowywać do obecnych i przyszłych potrzeb firmy. W ten sposób zyskamy nie tylko system, który będzie rósł razem z firmą, ale także taki, w którym będziemy mogli odzwierciedlić jej specyfikę. Przy tej okazji można skorzystać z oferowanych przez niektórych dostawców gotowych scenariuszy procesów biznesowych. Powstają one na podstawie doświadczeń producentów oprogramowania w pracy z tysiącami różnych firm i służą poprawianiu efektywności funkcjonowania firmy. Poza samym oprogramowaniem to właśnie dostępność tego rodzaju wiedzy biznesowej najsilniej wpływa na ostateczną ocenę korzyści z wdrożenia.
Wybierając system, warto zwrócić uwagę na liczbę i rodzaj referencji, jakie dane rozwiązanie ma na rynku. Im więcej firm jest zadowolonych z korzystania z danego systemu, tym większe prawodopodobieństwo, że także i w naszej zostanie ono wdrożone z sukcesem. Bezpieczeństwo inwestycji zapewni również duża liczba specjalistów w świadczeniu usług związanych z naszym systemem - konkurencja na tym rynku skutecznie reguluje jakość usług i ich ceny.