Internet jest kobietą – mawia Michał Fijoł, dyrektor ds. projektów internetowych w Axel Springer Polska. Podkreśla, że liczba kobiet korzystających z sieci jest większa niż mężczyzn, a potencjał biznesowy serwisów dla pań stale rośnie. Dlatego wydawca uruchomił właśnie kolejny serwis adresowany do pań – oFeminin.pl, polską wersją AuFeminin.com, największego europejskiego serwisu dla kobiet, który w ubiegłym roku zanotował 25 mln euro przychodów. Koncern Axel Springer zapłacił za niego około 200 mln euro. – Ten segment ma potencjał, ale nie jest łatwy, bo kobiety są wymagającymi użytkownikami. Wiele innych serwisów im nie sprostało. Mając doświadczenie z innych krajów, wysoko oceniamy jego szanse na polskim rynku – dodaje Michał Fijoł.

>>> Czytaj też: Darmowe media w sieci kuszą polskich internautów

Kolejny serwis dla kobiet planuje Grupa o2.pl, wydawca portalu o2.pl i serwisu Pudelek.pl. Teraz szykuje serwis społecznościowy dla kobiet Klientki.pl, w którym użytkowniczki znajdą porady. Zdaniem Michała Brańskiego, członka zarządu Grupy o2.pl, kobiety mają swój styl rozmowy, a w produktach i usługach dla nich pierwszoplanowe są często cechy, które dla mężczyzn są drugorzędne. Dlatego wyodrębnienie porad w osobnym serwisie adresowanym do pań sprawi, że będą łatwiej dostępne. - Tego właśnie pragną kobiety – dodaje Michał Brański.

>>> Czytaj też: Zarobić na firmach przyjaznych kobietom

Reklama
Inni wydawcy też starają się poszerzać swoją ofertę dla pań. Portal Interia.pl uruchomił kolejny serwis kobiecy Styl.pl, który korzystać będzie m.in. z materiałów należących do koncernu Bauer i tytułów takich, jak Twój Styl, Kobieta i Życie czy Świat Kobiety. Nad rozwijaniem serwisów w kategorii lifestylowej – gdzie udział kobiet jest największy – skupiają się kolejni wydawcy. Posiadający ponad 726 tys. użytkowników serwis Gotujmy.pl przejął niedawno Infor.pl.

>>> Czytaj też: Reklamowa wojna cenowa uderzy w branżę internetową

Rozbudowana liczba serwisów dla użytkowniczek przynieść ma wydawcom pieniądze od reklamodawców, zainteresowanych dotarciem do konkretnych grup. Agora, posiadająca takie serwisy jak m.in. Wysokieobcasy.pl czy Plotek.pl, stworzyła nawet osobną sieć reklamową Glossy Media, zajmującą się sprzedażą reklam tylko w serwisach dla kobiet. Ale wojna o pieniądze z reklam wkrótce mocno się zaostrzy. Grupa o2, zerwała właśnie współpracę swoich kobiecych serwisów z Glossy Media i uruchamia konkurencyjną dla niej sieć AdKobieta. – Na koniec roku będziemy mieli 13 serwisów kobiecych. Sieć adKobieta będzie również w w kampaniach wykorzystywać takie kanały, jak serwisy społecznościowe, wybrane blogi oraz ePR – dodaje Michał Brański.
ikona lupy />
Czego kobiety szukają w sieci / DGP