Massel odpowiadał w czwartek w Sejmie na pytanie Marka Balta (SLD) w sprawie zwiększonych kosztów utrzymania nowego zarządu PKP SA oraz informacji medialnych o zarobkach sięgających 46 tys. zł miesięcznie. Balt dziwił się podawanej w mediach wysokości nowej pensji byłej prezes PKP, która pozostała w zarządzie.

5 kwietnia nowym prezesem PKP SA został Jakub Karnowski, a wiceprezesami: dotychczasowa prezes Maria Wasiak oraz Piotr Ciżkowicz. Media podawały, że Wasiak zarabiała 19 tys. zł, a jako członek nowego zarządu zarobi dużo więcej - 46 tys. Poseł SLD apelował, by podnieść pensje prezydentowi i premierowi, skoro menedżerowie PKP zarabiają dużo więcej od nich.

"Szczegółowe informacje na temat kontraktów menedżerskich dla członków zarządu PKP, w tym o wysokości wynagrodzenia miesięcznego poszczególnych członków zarządu, zostaną udzielone przez radę nadzorczą PKP po zakończeniu procedury podpisywania kontraktów z członkami zarządu" - powiedział Massel.

"Żadnych tajemnic w tej sprawie (..) nie będzie. Ta sprawa będzie upubliczniona" - zapewnił. Wiceminister poinformował, że członkowie zarządu nie będą pobierali wynagrodzenia z tytułu zasiadania w radach nadzorczych w spółkach-córkach PKP.

Reklama

Wynagrodzenia będą adekwatne do zadań stawianych nowemu zarządowi - podkreślił Massel. Chodzi o połączenie doświadczenia finansowego i menedżerskiego dwóch nowych członków zarządu - prezesa Jakuba Karnowskiego i Piotra Ciżkowicza i doświadczenia kolejowego, które ma była prezes PKP Maria Wasiak" - tłumaczył.

Prosił w Sejmie o wsparcie dla nowego zarządu PKP, który ma "bardzo poważne zadanie". Wśród nich wymienił zagospodarowanie nieruchomości kolejowych i przeznaczenie uzyskanych środków na rozwój - na wkład krajowy do dużych inwestycji w tabor dla polskich przewoźników kolejowych.

Wiemy, że w PKP Intercity większość wagonów ma 28 lat. Chodzi nie tylko o odnowienie - sztuka za sztukę, tylko o zmianę jakościową, by nowe wagony mogły jeździć z maksymalnymi prędkościami na modernizowanych liniach kolejowych - 160, 200, 230 km na godzinę - mówił Massel.

Wśród postawionych przed zarządem zadań wymienił też uporządkowanie sytuacji w spółkach-córkach PKP i zaprowadzenie nowego ładu korporacyjnego. Zadaniem zarządu ma być też podnoszenie standardu głównych dworców kolejowych w Polsce, partnerska współpraca z samorządami i sprawne przekazywanie im części dworców.