Prace modernizacyjne mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, a potrwają do końca 2017 r.

Dzięki wsparciu EBI m.in. zbudowany zostanie drugi tor na odcinku pomiędzy Warką a Radomiem, zmodernizowany zostanie system zasilania, a system sygnalizacyjny i telekomunikacyjny będzie wymieniony.

Pociągi pasażerskie będą mogły jechać po zmodernizowanych torach z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe będą mogły osiągnąć prędkość do 120 km/h. Ponadto zostaną podjęte dodatkowe działania mające na celu ograniczenie szkodliwego wpływu ruchu pociągów na środowisko naturalne (np. ekrany akustyczne, odwodnienia, przejścia dla zwierząt). Podniesie się również poziom bezpieczeństwa na tym odcinku w związku z wprowadzeniem ulepszeń na 50 przejazdach kolejowych" –podano w komunikacie.

Powyższe prace modernizacyjne mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, a potrwają do końca 2017 r.

Reklama

>>> Czytaj też: Z Warszawy do Radomia w 55 minut. W 2020 r., jeśli dobrze pójdzie

Bank podał, że łączna suma dziewięciu kredytów EBI na modernizację kolei w całej Polsce wynosi 1,65 mld euro.

"Kredyt EBI wspiera coraz bardziej przyspieszający program inwestycyjny, który w tym roku osiągnie 5,5 mld zł, a w przyszłym 9 mld zł. PKP PLK korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł finansowania inwestycji, mających na celu poprawę stanu infrastruktury i wzmocnienie pozycji transportu kolejowego w systemie transportowym kraju. Nasza współpraca z EBI określa również pozycję PLK, jako wiarygodnego partnera biznesowego" – powiedział prezes PLK Remigiusz Paszkiewicz, cytowany w komunikacie.

Europejski Bank Inwestycyjny jest własnością 28 państw UE. Bank pozyskuje środki finansowe na rynkach kapitałowych i pożycza je, naliczając niskie stopy procentowe, z przeznaczeniem na projekty służące poprawie infrastruktury, dostaw energii lub norm środowiskowych zarówno w UE, jak i w krajach sąsiedzkich lub rozwijających się.