Zarówno podmioty bankowe, jak i podmioty nieposiadające licencji bankowej przewidują wzrost udziału kobiet w segmencie private ban¬king w przyszłości. Zdaniem Wioletty Kociszewskiej, Dyrektor Biura Produktów i Wsparcia Sprzedaży w Deutsche Bank PBC S.A.: „Współczesna kobieta to coraz częściej osoba niezależna finansowo, świadoma możliwości, jakie daje obecny rynek i ceniąca sobie rzetelne informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Stale więc rosną jej wymagania, zwłaszcza w zakresie obsługi bankowej. Liczy się już nie tylko jakość oferowanych produktów, ale przede wszystkim wysoki poziom doradztwa. Dotyczy to w szczególności rozwiązań inwesty¬cyjnych. Panie bardzo chętnie korzystają z pomocy i wiedzy doradców. Co ważne, w kwestiach związanych z finansami kobiety wydają się być rozsądniejsze. Inwestują mniejsze kwoty w większą ilość produktów, a zatem intuicyjnie dywersyfikują swój portfel i poziom ryzyka. Dlatego w okresie giełdowej niepewności to właśnie panie mogą okazać się lepszymi inwestorami.

Od pewnego czasu zauważamy, że nasze zamożne Klientki coraz częściej spośród rozwiązań inwestycyjnych wybierają produkty strukturyzowane z całkowitą lub częściową ochroną kapitału. To doskonale odzwierciedla ich podejście do kwestii inwestycji – cenią sobie większe bezpieczeństwo, ale też nie chcą rezygnować z możliwości wyższych zysków generowanych przez rynki światowe.”

Jednym z kanonów Private Bankingu jest indywidualizm. Dzięki lukratywnym sumom, które klienci Private Banking powierzają bankom, powinni oni być traktowani przez nie w sposób uprzywilejowany. Tymczasem klienci Private Bankingu w Polsce wskazują, iż jedną z cech tego segmentu bankowości jest indywidualizm – jednak pozorny.

Reklama

Private Banking adresowany jest przede wszystkim do zamożnych klientów. Ekskluzywność, jaka się z nim wiąże, sprawia więc, że pojęcie to w rozumieniu szerszej części społeczeństwa nie wykracza poza ramy sloganu. Wszechobecne reklamy, jakimi bombardują nas banki z pewnością zdążyły już uświadomić nam samą obecność Private Bankingu w szerokiej gamie oferowanych przez nie usług. Często jednak nie do końca wiemy, co może on tak naprawdę nam zaoferować. Co gorsza, nieznajomość Private Bankingu sprawia, że jego potencjalni klienci mogą nie oczekiwać od banków wysokiej, minimalnej jakości świadczonych usług, która jest przecież istotą Private Bankingu. Zapoznanie się z Raportem, który właśnie oddajemy w Państwa ręce pozwoli na uniknięcie takiej, często kosztownej sytuacji.

Rynek Private Bankingu jest w naszym kraju jeszcze nie do końca ukształtowany i zapewne upłynie jeszcze wiele czasu, zanim wyeliminuje on z gry podmioty, które nie są w stanie zapewnić wysokiej jakości oferowanych usług. Raport Private Banking 2008 przygotowany przez IPO.pl pokaże Państwu, czym jest, a także czym powinien być Private Banking.

Oferta Private Bankingu jest ponadto stopniowo adaptowana do potrzeb naszej polskiej rzeczywistości - na przykład minimalny wkład klienta, który zakwalifikuje go w oczach banku do uprzywilejowanego traktowania to kilkaset tysięcy złotych, podczas gdy dla banku z Wall Street minimum to milion dolarów. Kolejnym, charakterystycznym elementem naszego Private Bankingu jest szerokie spectrum instytucji, które taki produkt oferują. Możemy więc otrzymać go w tradycyjnym banku, ale również w firmach doradczych czy butikach finansowych, co wiąże się jednak z dużym zróżnicowaniem proponowanej oferty. Po zapoznaniu się z naszym Raportem, rodzimy rynek Private Banking nie będzie miał przed Państwem tajemnic.

Piotr Pająk

Czytaj więcej w Raporcie Private Banking 2008

ikona lupy />


Pełny raport IPO - Private Banking (8 MB)
w celu zapisania przyciśnij prawy przycisk myszy na powyższym linku i wybierz opcje `zapisz element docelowy jako...`
IPO.pl