Warszawa, 17.03.2017 (ISBnews) - PMPG Polskie Media szacuje, że w 2016 roku osiągnęło skonsolidowany zysk operacyjny w wysokości 9,5 mln zł, EBITDA w wysokości 10,1 mln zł, przy skonsolidowanych przychodach na poziomie 57 mln zł, podała spółka. Są to wyniki lepsze od prognozy, opublikowanej w czerwcu ub. roku.
"Przedstawione wyniki finansowe zostały uzyskane w trakcie przygotowywania skonsolidowanego sprawozdania finansowego emitenta na podstawie dostępnych zarządowi wstępnych danych finansowych za rok zakończony 31 grudnia 2016 roku. Szacunki dokonane zostały według najlepszej wiedzy zarządu emitenta na dzień ich sporządzania i w oparciu o założenie, że nie powstaną i nie ujawnią się okoliczności, które mogłyby istotnie wpłynąć na wyniki finansowe po dniu opublikowania szacunków" - czytamy w raporcie.
Zarząd spółki poinformował jednocześnie, że w związku z faktem, iż skonsolidowane wybrane wyniki finansowe odbiegają od prognozowanych wyników, opublikowanych w połowie czerwca ub. roku, zachodzi konieczność korekty przedmiotowej prognozy.
Ubiegłoroczna prognoza zakłada osiągnięcie za 2016 rok skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 51 mln zł, skonsolidowanej EBITDA na poziomie: 8,1 mln zł oraz skonsolidowanego EBIT na poziomie 7,5 mln zł.
"Rok 2016 był dla nas okresem intensywnej pracy, której rezultatem są lepsze od prognozowanych wyniki finansowe. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się Grupą o ugruntowanej pozycji rynkowej. Staramy się wykorzystywać pojawiające się na rynku szanse i efektywnie wdrażać nowe inicjatywy. Nowe projekty były wsparciem dla wyników IV kwartału 2016 r., ale tak naprawdę ich efekty będą widoczne w bieżącym roku. Wyniki 2016 r. utwierdzają nas w przekonaniu, że idziemy w dobrym kierunku i pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość" - powiedział prezes Michał M. Lisiecki, cytowany w komunikacie.
"Skorygowana prognoza wyników finansowych zakłada osiągnięcie za 2016 rok:
- Skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży ogółem na poziomie: 57 mln zł (wzrost o 12%)
- Skonsolidowanej EBITDA na poziomie: 10,1 mln zł (wzrost o 25%)
- Skonsolidowanego EBIT na poziomie: 9,5 mln zł (wzrost o 27%)" - czytamy dalej.
PMPG Polskie Media podały, że czynnikami wpływającymi na korektę prognozy są znaczący wzrost przychodów gotówkowych i barterowych przy stałej bazie kosztowej.
"Czynnikami wpływającymi na wzrost przychodów w 2016 roku, które nie zostały uwzględnione w pierwotnej prognozie są: wzrost ceny egzemplarzowej tygodnika 'Do Rzeczy', wydawanego przez zależną od Emitenta spółkę Orle Pióro Sp. z o.o., uruchomienie nowych projektów eventowych (np. 100% Polski Produkt), które miały miejsce głównie w IV kwartale roku 2016" - czytamy w komunikacie.
Wzrost cen tygodnika "Do Rzeczy" oraz obrotu barterowego spowodował wzrost przychodów, nie wpływając na wzrost kosztów. Uruchomienie nowych projektów odbyło się w głównej mierze na posiadanych zasobach stąd poziom kosztów nie uległ znaczącej zmianie, podkreśliła także spółka.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost - wydawca tygodnika „Wprost" oraz spółka Orle Pióro - wydawca "Tygodnika Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".
(ISBnews)