Maxcom jest 483. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 6. debiutem na tym rynku w 2017 roku.

Maxcom pozyskał z oferty publicznej 47,5 mln zł. Według prospektu, na wprowadzenie i rozwój nowych modeli klasycznych telefonów komórkowych oraz smartfonów i pozyskanie dzięki nim nowych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży spółka planuje przeznaczyć 23 mln zł. Na wprowadzenie innowacyjnego smartfona dla seniorów przeznaczone jest 5 mln zł. Ekspansja na rynki zagraniczne w Europie przewiduje akwizycje zagranicznych przedsiębiorstw - dystrybutorów (10 mln zł z IPO) uruchomienie własnych przedstawicielstw handlowych na rynkach zagranicznych (5 mln zł z IPO). Wprowadzenie i rozwój akcesoriów dedykowanych do telefonów Maxcom to kwota 2 mln zł.

Maxcom zajmuje się produkcją oraz dystrybucją własnych marek produktów telekomunikacyjnych: telefonów komórkowych (GSM), telefonów stacjonarnych (przewodowych i bezprzewodowych) oraz pozostałej elektroniki użytkowej (w tym krótkofalówek oraz nawigacji satelitarnych). W skład grupy wchodzą marka Maxcom (główna marka, której sprzedaż przekroczyła 1 mln urządzeń) oraz marka Maxton (rozwijana od 2014 r. marka budżetowa, kierowana do mniej wymagających klientów).

(ISBnews)