Trasa S14, stanowiąca zachodnią obwodnicę Łodzi, o długości około 28,5 km, ma połączyć autostradę A2 z drogą ekspresową S8, tworząc w ten sposób pełny ring autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół miasta.

Jak wyjaśnił Zalewski, jedyni wykonawcy odcinka nie dostarczyli we wskazanym czasie wymaganych dokumentów. W związku z tym zostali wykluczeni z postępowania przetargowego, a to jest równoznaczne z jego unieważnieniem.

Dodał, że unieważnienie będzie prawomocne z dniem 30 listopada tego roku.

„Procedura ogłoszenia kolejnego przetargu zostanie wszczęta niezwłocznie, po przygotowaniu niezbędnych dokumentów. Ocenia się, że nowe postępowanie powinno zostać wdrożone na początku lutego przyszłego roku” – poinformował.

Budowa drogi ekspresowej S14 pozwoli domknąć ring tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co ma poprawić warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania.

Trasa odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra Łodzi i jej miast satelitarnych.

Jej budowę podzielono na dwa odcinki – pierwszy od węzła Łódź Lublinek do węzła Teofilów oraz od węzła Łódź Teofilów (bez węzła) do miejscowości Słowik. Na początku października tego roku podpisano umowę na budowę pierwszego odcinka drogi S14. (PAP)

autor: Jacek Walczak