Uroczyste otwarcie ma nastąpić w piątek o godzinie 11 na wysokości górnego przejścia dla dużych zwierząt na wysokości Raculi w ciągu oddawanej do użytku jezdni.

„W ramach inwestycji powstała wschodnia (lewa) jezdnia drogi, przejścia dla zwierząt oraz inne elementy infrastruktury drogowej. Oprócz budowy nowej jezdni kontrakt zakładał również wykonanie prac na istniejącej jezdni, w celu wymiany nawierzchni i dostosowania jej do ruchu jednokierunkowego” – powiedziała rzecznik.

Dodała, że istotnym elementem inwestycji dla mieszkańców Zielonej Góry była budowa tzw. łącznika o dł. ok. 1,5 km między węzłem Zielona Góra Północ na S3 a rondem na drodze nr 282 na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta. Koszt jego budowy pokryły po połowie miasto Zielona Góra i GDDKiA.

Jakubowska zapowiedziała, że jeszcze w tym roku planowany jest do oddania kierowcom ostatni fragment S3 w województwie lubuskim, na którym powstaje druga jezdnia, tj. od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe o długości ponad 17 km.

„Jedynym wąskim gardłem na trasie S3 od Szczecina do Bolkowa pozostanie wówczas odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ (woj. dolnośląskie) o długości ok. 14,4 km, na którym trwają obecnie prace budowlane. Do zakończenia pozostał także most na Odrze na wysokości Cigacic, którego oddanie do ruchu planowane jest w drugiej połowie 2019 r.” – powiedziała rzecznik.

W minionych miesiącach GDDKiA udostępniła kierowcom ponad 100 km S3 w województwach lubuskim i dolnośląskim. Dalsze odcinki S3 będą powstawać sukcesywnie zarówno na północnym jak i południowym fragmencie drogi. Między Szczecinem a Świnoujściem w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, a w przygotowaniu kolejnych 35 km między Świnoujściem a Troszynem (woj. zachodniopomorskie).

Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy Polski blisko 500-kilometrowa droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego będąca częścią europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie. (PAP)

autor: Marcin Rynkiewicz