Udostępniony, 16-kilometrowy odcinek wpina się do autostrady A2 poprzez węzeł Poznań Zachód a kończy na węźle Mosina w miejscowości Wronczyn.
„Wybudowany został jeden węzeł - Mosina - dostępny w pełnym zakresie oraz węzeł Konarzewo i Stęszew, które zostaną w pełni skomunikowane z drogami lokalnymi po uruchomieniu drugiej jedni. Aktualnie nie ma możliwości zjazdu z tych węzłów. Dojazd do DK32 odbywa się poprzez obecną drogę krajową nr 5” – poinformował w niedzielę poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W komunikacie zaznaczono ponadto, że w celu zagwarantowania bezpieczeństwa użytkownikom, na nowej drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę. Odseparowane zostały też pasy ruchu.
>>> Czytaj też: W tym roku padnie rekord pod względem nowych dróg. Doganiamy Wielką Brytanię [MAPA]
Umowę na realizację przedsięwzięcia o wartości ok. 530 mln zł podpisano w lipcu 2015 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu oraz trzech węzłów drogowych: Konarzewo, Stęszew i Mosina, dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg.
GDDKiA podkreśliła w komunikacie, że droga ekspresowa S5 jest priorytetem w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Kiedy zostanie w całości oddana do użytku, stanie się jedną z najistotniejszych tras szybkiego ruchu w Polsce.
S5 docelowo połączy Nowe Marzy (A1), Bydgoszcz, Poznań (A2) i Wrocław (A8) oraz zapewni sprawną komunikację pomiędzy województwami dolnośląskim, wielkopolskim i kujawsko-pomorskim.
W Wielkopolsce dotychczas zostało oddane do ruchu 74 z ponad 100 km S5 na trasie z Poznania do Wrocławia.
„W budowie pozostają dwa odcinki od Wronczyna poprzez Kościan do Radomicka długości 35 km. Planowany termin oddania od użytku ostatnich fragmentów S5 to IV kwartał przyszłego roku. Tym samy kierowcy na koniec przyszłego roku będą mogli skorzystać z całej S5 z Poznania do Wrocławia” – poinformowała GDDKiA.
Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Poznań – Wronczyn jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.
>>> Czytaj też: Via Carpatia: W maju lub czerwcu 2019 r. planowany przetarg na odcinek Rzeszów-Babica