Warszawa, 27.03.2019 (ISBnews) - Asbis Enterprises prognozuje wypracowanie 8,5-10 mln USD zysku netto po opodatkowaniu w 2019 r. przy 1,7-1,9 mld USD przychodów, podała spółka. 
"Prognozowane wartości wynikają ze strategii spółki obejmującej - lecz nie ograniczającej się do - większą koncentrację na sprzedaży w regionach krajów byłego ZSRR oraz Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększenie dystrybucji produktów innych producentów oraz kontynuację stabilnego biznesu marek własnych prowadzonego w modelu back-to-back" - czytamy w komunikacie. 
Istotne założenia dotyczące prognozowanych wyników są następujące: 
- Sytuacja na głównych rynkach, tj. w Rosji, na Ukrainie, w Kazachstanie, na Białorusi oraz na Słowacji, nie pogorszy się w porównaniu do 2018 roku 
- Nie nastąpi znaczna dewaluacja walut Rosji, Białorusi, Kazachstanu i Ukrainy, dlatego też nie wpłynie to negatywnie na popyt na tych rynkach 
- Nie nastąpią istotne zakłócenia w ogólnym otoczeniu gospodarczym na pozostałych rynkach, na których działa spółka 
- Konkurencja we wszystkich głównych segmentach pozostanie podobna jak w 2018 roku, nie będzie istotnych nowych uczestników rynku 
- Grupa będzie nadal korzystała z korzystnych warunków handlowych u swoich kluczowych dostawców 
- Segment smartfonów nie pogorszy się o więcej niż 10% na rynkach, na których działamy, podano dalej. 
"Prognozowane wartości są wynikiem siły firmy i strategii, którą postanowiliśmy podążać. Większy nacisk kładziemy na stabilizację firmy i zapewnienie solidnej rentowności dla akcjonariuszy. Asbis pracuje obecnie nad wypracowaniem wyższych marż, na co naszym zdaniem wpływ będą miały również produkty, nad którymi obecnie pracujemy - powiedział dyrektor generalny i przewodniczący rady dyrektorów Asbis Enterprises Siarhei Kostevitch, cytowany w komunikacie. 
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. 
(ISBnews) 
Reklama
        
    Reklama
        
    Reklama
Reklama
        Reklama
Reklama
        