Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), jak i międzymiastowy (klasa II), poinformowano.

Firma Solaris pierwsze trójosiowe autobusy o długości 15 metrów oferowała już w roku 1999. Były to jednak modele bazujące na konwencjonalnych silnikach spalinowych i CNG. Do tej pory Solaris dostarczył do klientów blisko 1300 sztuk tego typu.

W tym roku producent zdecydował o skonstruowaniu nowej generacji modelu Solaris Urbino 15 LE wyłącznie w wersji elektrycznej. Niskowejściowy autobus konstruowany jest głównie z myślą o operatorach z rynków skandynawskich, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na tego typu pojazdy obsługujące nie tylko ruch miejski, ale także międzymiastowy, podano również.

Solaris Urbino 15 LE electric będzie dostępny w wersjach z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1) i będzie mógł zabrać na pokład do 55 pasażerów na miejscach siedzących. Magazynami energii będą baterie najnowszej generacji Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność zagwarantuje odpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych, zapewniono.

Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności od preferencji użytkowników - za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu. W najbliższych tygodniach zakończą się prace projektowe nad nowym pojazdem i rozpocznie się produkcja dwóch egzemplarzy przedseryjnych. Już teraz operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów, potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych, poinformowała spółka.

"Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie
dla autobusów CNG" - powiedział wiceprezes Solarisa Petros Spinaris, cytowany w komunikacie.

Kolejne szczegóły techniczne na temat Solarisa Urbino 15 LE electric producent przedstawić ma w kwietniu tego roku, podsumowano.

Solaris Bus & Coach to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów. Bazując na ponad 20-letnim doświadczeniu i ponad 18 000 wyprodukowanych pojazdów, Solaris każdego dnia wpływa na jakość komunikacji miejskiej w setkach miast w całej Europie.