Inwestorzy rzucili się na akcje polskiego producenta płatków higienicznych i chusteczek antybakteryjnych. Akcje spółki Harper Hygienics wystrzeliły w górę przez koronawirusa. To kolejna polska spółka, która zarabia na epidemii. O prawie 30 proc. drożeją też walory Global Cosmedu, do którego należą m.in. marki Kret i Apart Natural.

Informacja o wykryciu pierwszego przypadku koronawirusa w Polsce wywindowała kurs akcji spółki Harper Hygienics SA. Ok. godziny 12:00 walory spółki drożały na GPW o 28 proc. Za jedną akcję płacono 2,12 zł. Inwestorzy przewidują, że epidemia koronawirusa wywoła zwiększony popyt na produkty polskiej spółki.

Najbardziej znaną marką należącą do Harper Hygienics jest Cleanic, produkujący m.in. płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne i produkty do oczyszczania i demakijażu twarzy. W portfolio spółki znajdują się też takie marki, jak Kindii, Presto i Sweet Sense. Pod tą ostatnią marką sprzedawane są m.in. chusteczki antybakteryjne.

Reklama

>>> Czytaj też: Ile w Polsce wyniosą straty z powodu koronawirusa? "Sytuacja jest dynamiczna"

W ostatnich trzech kwartałach 2019 roku przychody Harper Hygienics wyniosły 166 mln zł netto, a skonsolidowana strata netto zmniejszyła się do 0,4 mln zł. Rok wcześniej sięgała 7,4 mln zł.

Harper Hygienics to kolejna polska spółka, która zyskuje dzięki epidemii koronawirusa. W ostatnich tygodniach gwałtownie drożeją akcje producentów środków czystości, dystrybutorów jednorazowych materiałów medycznych i spółek biotechnologicznych. Kurs Global Cosmedu, do której należą m.in. marki Kret, Apart Natural i Bobini, rośnie w środę na GPW o 27 proc. Zyski liczą też polscy dystrybutorzy testów na koronawirusa - PZ Cormay i BioMaxima.

Czytaj więcej: