Autorzy badania analizującego wydatki na reklamę w internecie prognozują dalszy rozwój tego rynku. Wskazują, że wydatki na e- reklamę przewyższyły w ub.r. wartości budżetów reklamowych przeznaczonych na radio czy prasę. Internet zajmuje już drugie, po telewizji, miejsce biorąc pod uwagę udział w całym rynku reklamy - podali.

"Warto podkreślić, że w czasie spowolnienia gospodarczego, które w drugiej połowie ubiegłego roku było już odczuwalne w Polsce, sektor reklamy internetowej zanotował fenomenalny wzrost aż o 58 procent" - poinformował menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i technologii PwC Marcin Kałkucki.

Najpopularniejszą formą reklamy internetowej (40 proc. przychodów) jest reklama graficzna (tzw. display). Na drugiej pozycji znalazły się różne formy reklamy w wyszukiwarkach. Z tego segmentu pochodziło 23 proc. ubiegłorocznych przychodów reklamowych online (w 2007 roku było to 20 proc.).

"Wśród wyników badania (...) może zastanawiać duży - 7 proc. - udział reklamy wideo w całkowitych przychodach reklamowych. Należy przecież mieć na uwadze fakt, że Polska nie znajduje się w czołówce krajów, które mogą pochwalić się dobrą infrastrukturą zapewniającą szybki, szerokopasmowy dostęp do internetu" - dodał Kałkucki.

Reklama

Badanie IAB dotyczące wydatków na reklamę online w Polsce zostało przeprowadzone w Polsce już po raz trzeci. Wzięło w nim udział 29 firm - najważniejszych graczy na rynku e-reklamy - zarówno właścicieli powierzchni reklamowych online, jak i firm pośredniczących w sprzedaży tej formy reklamy.