Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, w I kw. 2010 roku zwiększył się o 3,0 pkt proc. w stosunku do IV kwartału oraz o 13,2 pkt proc. w stosunku do I kw. 2009 r., osiągając poziom -25,1 proc.

"Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej, pomimo systematycznego wzrostu w czterech kolejnych kwartałach, nie osiągnęły jednak jeszcze poziomu z lat 2007 i 2008. Zaobserwowana w I kwartale 2010 r. oraz w ciągu trzech kwartałów 2009 r. wyraźna poprawa nastrojów konsumenckich jest wynikiem pozytywnych zmian prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie się dynamiki konsumpcji gospodarstw domowych" - napisano w komentarzu.

"Jedynym czynnikiem istotnie nie przyczyniającym się do poprawy ogólnych nastrojów konsumenckich były oceny osiągniętych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych" - dodano.