„Po obiecujących wynikach za III kwartał 2010 roku, na koniec roku spółka Belvédère (SOBIESKI) potwierdziła, że tendencja wzrostowa nadal się utrzymuje. Obrót w IV kwartale wzrósł o 12,9% (+8,4% przy stałym kursie i zakresie) i osiągnął 175,7 mln euro. Warto podkreślić, że w Polsce i w Stanach Zjednoczonych wzrost ten był bardzo znaczący, odpowiednio o +17,9% oraz +65,4%" – czytamy w komunikacie.

Zgodnie z przewidywaniami, w drugim półroczu 2010 roku tendencja wzrostowa się utrzymała. Spółka Belvédère w ciągu ostatnich 6 miesięcy zwiększyła sprzedaż o 14,1% (+9,4% przy stałym kursie i zakresie) – podano również.

„Dzięki takiej dynamice, roczny obrót okazał się wyższy o 5,3% i osiągnął kwotę 601,8 mln euro" - czytamy dalej.

Belvédère podało, że taki wynik zawdzięcza następującym czynnikom:

Reklama

„- w Polsce (65,4% obrotu) sprzedaż w ciągu 12 miesięcy wzrosła o 7,5%, a udział w rynku wódki wzrósł o 3,6 punktu, od 16,6% w grudniu 2009 do 20,2% w grudniu 2010; należy tu odnotować sukces nowej wódki Krupnik, wprowadzonej na rynek w kwietniu 2010 roku, która stała się drugą marką wódki w tym kraju (9,2% udziału w rynku w grudniu 2010),
- we Francji (17,3% obrotu) odnotowano roczny wzrost o 5,6%,
- w Stanach Zjednoczonych (3,6% obrotu), w ciągu roku odnotowano wzrost sprzedaży o 58,7% - sprzedano 843 000 kartonów (po 9 litrów),
- wzrost odpowiednio o 7,8% i 25% w Danii (2,3% obrotu) i w Brazylii (2,5% obrotu), czyli na całkiem nowych rynkach, na których Grupa zaistniała.
Tylko w Bułgarii (2,6% obrotu) i na Litwie (7,5% obrotu) odnotowano spadek, odpowiednio o -5,5% i -15% i tam oczekuje się powrotu do lepszych wyników" – podano w komunikacie.



W ocenie grupy, odnotowana w drugim półroczu 2010 roku tendencja wzrostowa, która powinna się utrzymać w kolejnych kwartałach, pozwoli Belvédère na przywrócenie rentowności w jej sektorze działalności.