Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej, ukształtował się w I kwartale 2011 r. na poziomie -25,5 pkt proc. i był niższy o 6,4 pkt proc. niż w IV kwartale 2010 r. i o 8,4 pkt proc. niż w I kwartale 2010 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, w I kwartale 2011 r. zmniejszył się o 4,5 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 6,0 pkt proc. w stosunku do I kwartału 2010 r. osiągając poziom -31,1 pkt proc.

"Zaobserwowane w I kwartale 2011 r. znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich było wynikiem pogorszenia się wszystkich badanych wskaźników" - napisano.