"W pierwszym miesiącu tegorocznych wakacji Polacy kupili 19,4 mln l wódki, o prawie 1,5 mln l więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie wydatki na ten alkohol urosły o 7 proc., do 810,4 mln zł - wynika z danych firmy badawczej Nielsen, do których dotarła 'Rzeczpospolita'" - czytamy w gazecie.

Według Nielsena, w okresie od stycznia do lipca 2011 r. wielkość sprzedaży wódki w Polsce spadła o 4,4 proc., natomiast jej wartość spadła o 6,0 proc., podała także "Rz". "Firmy alkoholowe szacują, że w 2011 r. Polacy kupią o 6-9 proc. wódki mniej niż przed rokiem" - konkluduje gazeta. Według Nielsena, Stock Polska miał w lipcu br. 35,7 proc. udziałów w rynku (pod względem wielkości sprzedaży), CEDC - 23,8 proc., Belvedere - 20,8 proc., Wyborowa - 6,5 proc., a pozostali - 13,2 proc.