Według informatora, która woli pozostać anonimowy, kalifornijska firma chce tym samym podbić rynki krajów rozwijających się. Prace nad nowym, tańszym smartfonem trwają od lutego 2011 r., a cena detaliczna tego urządzenia, które na półki trafi być może już pod koniec tego roku, prawdopodobnie zawierać się będzie w granicach 99-149 dol. Informator dodaje, że Apple rozmawiał już o swoich planach z czołowymi operatorami telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych.

Dyrekcja Apple’a zainteresowała się budową modelu w przystępnej cenie, złożonego z tańszych części, jako sposobem na dotarcie do klientów z rynków wschodzących. Tania wersja iPhone’a pomogłaby Apple’owi dogonić innych producentów smartfonów, m.in. Samsunga, który w swoich urządzeniach korzysta z oprogramowania Android marki Google. Według danych International Data Corporation (IDC) w trzecim kwartale 2012 r. z Androida korzystało 75 proc. użytkowników smartfonów. Z Apple’a zaledwie 15 proc. Natalie Kerris, rzeczniczka Apple’a, odmówiła komentarzy w tej sprawie. Tymczasem wtorkowy Wall Street Journal donosi, że tańsze iPhone’y mogą trafić na sklepowe półki już w drugiej połowie tego roku.

>>> Czytaj też: Android w lodówce już wkrótce

Dyrektor generalny Apple’a Tim Cook twierdzi, że jego priorytetem są Chiny. W trzecim kwartale 2012 r. sprzedaż w Państwie Środka przyniosła kalifornijskiej firmie aż 5,7 mld zysku. Tylko w ubiegłym tygodniu, podczas premierowego weekendu iPhone’a 5 na chińskim rynku, sprzedały się tam ponad 2 miliony sztuk.

Reklama

Nowa, tańsza wersja iPhone’a to oznaka, że Apple zmienia swoją strategię postępowania z mniej zamożnymi klientami, która do tej pory polegała na obniżaniu cen starszych modeli. Po wprowadzeniu na rynek iPhone’a 5 kontynuowano sprzedaż wersji 4S i 4, już znacznie tańszych.

Według osób poinformowanych o planach firmy urządzenie, nad którym obecnie pracuje Apple, ma zawierać tańsze części i prawdopodobnie będzie mniejsze niż dotychczasowe modele. Rozważano również bardziej uniwersalną wersję, z której mogliby korzystać użytkownicy różnych sieci bezprzewodowych.

Do dziś Apple sprzedał na całym świecie ponad 270 mln iPhone’ów. W ubiegłym roku na sprzedaży tego urządzenia zarobił 80,5 mld dol., ponad połowę wszystkich dochodów.

>>> Polecamy: Smartfony - nadeszła era cyfrowego szpiegowania

ikona lupy />
Tim Cook, dyrektor generalny Apple / Bloomberg