Nadal ocenia on potencjalną akwizycję jako jedną z opcji, ale scenariusze dalszego rozwoju Grupa rozważy w przyszłym roku.

„Jesteśmy na dobrej drodze realizacji założeń naszej strategii 2009 – 2015. Wiadomo, że sytuacja na rynku jest wymagająca i w razie czego będziemy reagować" – powiedział Mańko podczas konferencji.

Z jego słów wynika, że jest szczególnie zadowolony z postępów na poziomie przychodów ze sprzedaży. Tymczasem dostrzega presję konkurencyjną na poziomie EBITDA. Ze względu na trudną sytuację rynkową inwestycje, które firma poczyniła dotychczas, zamiast przyczynić się do zdecydowanej poprawy EBITDA pomogły zachować dotychczasowe poziomy.

„Największego ryzyka dla naszych założeń upatrywałbym w ewentualnym umocnieniu złotego do euro, zwłaszcza że jesteśmy nastawieni na wzrost naszej sprzedaży zagranicznej, szczególnie do Eurolandu" – dodał Mańko.

Reklama

Dodał też, że od 2014 roku zarząd będzie decydował w kwestii dalszych strategicznych kroków. „Do rozważenia jest czy spłacimy kredyt i będziemy wypłacać wysokie dywidendy, wejście w nowy biznes, a także dalszy rozwój naszych segmentów, które oferują solidną marżę. Nie jestem przeciwny akwizycji, ale można kupić firmę i spędzić lata na jej wprowadzaniu i optymalizacji w ramach grupy. Ewentualne przejęcie musiałoby być zrobione bardzo rozsądnie" – zaznaczył Mańko.

Strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2015 roku 1,9 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz 325 mln zł zysku na poziomie EBITDA. Tymczasem na 2013 rok Kęty prognozują 1,68 mld zł przychodów i 223 mln zł na poziomie EBITDA.

Wydatki inwestycyjne na ten rok mają sięgnąć przeszło 140 mln zł. W kolejnych dwóch latach spadną do ok. 50 mln zł rocznie. Największą pozycją w tegorocznym capex na ponad 32 mln zł jest budowa magazynu w segmencie systemów aluminiowych. Prezes Kęt spodziewa się decyzji w kwestii rozbudowy dotychczasowego zakładu w Bielsku-Białej lub wyboru nowej lokalizacji dla tej inwestycji w I kwartale 2013 r.

Grupa Kęty S.A. jest spółką dominującą grupy kapitałowej, która działa w pięciu obszarach biznesowych: produkcji profili aluminiowych, projektowania i produkcji systemów architektonicznych oraz zewnętrznych rolet aluminiowych, produkcji opakowań giętkich, usług budowlano-montażowych w zakresie fasad aluminiowych oraz produkcji akcesoriów do montażu okien i drzwi. W 2011 r. spółka odnotowała 1,49 mld zł skonsolidowanych przychodów.